معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش گلستان:اگر برنامه داشته باشیم می توانیم برآینده اثرگذار باشیم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری البرز گلستان نشست خبری معاون آموزش ابتدائی و رئیس مدارس استثائی استان گلستان با اصحاب رسانه استان گلستان شرکت نموده و به سوالات خبر نگاران حاضر در جلسه پاسخ داده اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان در ابتدا بیان داشت: هدف و برنامه می تواند چراغ راه و نقشه معلمین باشد و باور  داریم اگر برنامه  داشته باشیم می توانیم برآینده اثرگذار باشیم.

رزاقی ادامه داد: در این راستا جلسات متعددی با معاونین آموزشی ،گروه های آموزش و راه اندازی کمیته راهبردی و برنامه ریزی حوزه ابتدایی با حضور نخبگان به شناسایی و برنامه ریزی برمبنای سند تحول بنیادین در سه حوزه دانش آموزی، معلمان و خانواده پرداختیم.

وی درادامه براتی شذاب سازی دانش آموزا ن در مدارس  بیان کرد: انتظار داریم  قصه نویسی پایه دوم و قصه گویی در پایه سوم  و مشاعره برای سایر پایه ها برای شاداب سازی در نظر  مسابقات علمی آزمایشگاهی در کنار جشنواره جابر بن حیان به جد دنبال می کنیم و بچه ها را به سمت تفکر، پژوهش  و تحقیق هدایت کنیم.

وی سپس ادامه داد: تدوین دو کتاب را با عناوین« آنچه را که معلمین، معاونین مدیران دوره اول باید بدانند» و « آنچه را که معلمین،معاونین مدیران دوره اول باید بدانند دوم ابتدایی» با هدف تولید محتوا برای استفاده از همه عوامل تاثیر گذار در محیط مدرسه انجام و کیفیت بخشی در حوزه پرورشی و اداری را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه خانواده نیز دیوار ذهنی برداشته شود، گفت: طرح «آموزش خانواده»و طرح فراگیر و تخصصی شدن انجمن اولیا از ظرفیت خانواده ها و  همه کسانی که دغدغه تعلیم و تربیت دارند در حوزه های مختلف آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد.

رزاقی با توجه به اینکه امسال دفاتر دانش آموزان سال اول توسط اداره کل تامین می شود گفت:این دفاتر در سه جلد  و با هدف زیبا نویسی کودکان و کمک به اقتصاد خانواده ها برای جلوگیری دفاتر پررنگ و لعاب، پرهزینه  و نامطلوب است.

وی با بیان اینکه قیمت ۳ جلد دفتر بیش از ۵ هزارتومان  نمی شود، افزود: تکالیف محدود و هدفمند توسط معلم، اصلاح قامتی و  کاهش سنگینی کیف دانش آموزان با یکسان سازی دفاتر محقق خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه برآورد اولیه برای  تعداد چاپ آن۳۶ هزار نسخه می باشد، افزود: خانواده ها به غیر این دفتر، دفتر دیگری تهیه نکنند.

معاون آموزش و ابتدایی آموزش و پرورش گلستان در حوزه انسداد بیسوادی برای دانش آموزان ۶ تا ۹ سال گفت: ۹۹ درصد دانش آموزان ابتدایی را تحت پوشش قراردادیم که یک درصد باقی مانده است .

رزاقی ادامه داد: از ظرفیت خانه‎ بهداشت، پایگاه‎ بسیج، و رسانه ها در این راستا استفاده می‎کنیم تا بتوانیم تمام دانش آموزان سراسر استان را شناسایی کرده تا کسی از چتر حوزه تعلیم و تربیت بیرون نمانند.

وی از طرح«آموزش خانواده» بعد از سنجش برای نخستین بار در کشور خبرداد و افزود: این کارگاه آموزشی بلافاصله بعد از اتمام طرح نو آموزان بدورود به دبستان انجام خواهد شد و اگر مدرسه و خانواده در کنار هم قرار بگیرند آرامش جسمی،ذهنی و روحی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال قبل یک هزار و ۱۳۲ نفر که جذب آموزش و پرورش در دوره ابتدایی نشده بودند ۸۵۳ نفر را شناسایی و جذب کردیم و حدود ۲۷۹ نفر باز از این چتر خارج ماندن و نتوانستیم شناسایی کنیم.

وی افزود: آمار دانش آموزان در پایه اول در سال تحصیلی جدید ۳۶ هزار نفر جذب شوند و آمار کل دانش آموزان پیش‎بینی ۱۸۹ هزار ۴۰۰ نفر در دوره ابتدایی است که با افزایش ۴ درصدی در این مقطع رو برو هستیم.

فرج الله رزاقی افزود: با عقد تفاهم نامه ای برای نخستین بار  آموزش های لازم را در زمینه اختلالات یادگیری نیز با کمک حوزه معاونت پرورشی،مدیریت آموزش و پرورش استثنایی و معاونت ابتدایی انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد:در این طرح ۲ نفرمشاور در شهرستان آموزش های لازم را در زمینه اختلالات یادگیری ببینند و این دو نفر در هسته مشاوره شهرستان ها رابطینی را از مدارس شناسایی و تحت آموزش قرار بگیرند و با هدف مداخله به هنگام و کمک به بهبود فرایند یاددهی و یادگیری در حوزه تحصیلی و در حوزه رفتاری انجام دهند.

رزاقی با بیان اینکه شناسایی زودهنگام اختلالات از آسیب های اجتماعی در آینده جلو گیری می کند، اضافه کرد: معلمین باید پرونده ای را برای دانش آموزان با نیاز ویژه را شناسایی و ثبت اطلاعات کنند و به کمک رابط مدارس و سپس مشاورین مرکز مشاوره درمان کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با پیشرفت تکنولوِژی برای آموزش باید ورود پیدا کند، افزود: ۴۳۰ دستگاه رایانه با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومانی

در سال تحصیلی جدید به کلاس‎های ابتدایی تزریق شده و تا پایان خرداد این دستگاه‎ها خریداری خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه ۹۰۰ کلاس ششم در استان داریم، گفت: ۳۰۰ دستگاه رایانه در سال گذشته خریداری شده که بیش از ۹۵ درصد مدارس از رایانه برخوردارند.

IMG_7793

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۸ ب.ظ

دیدگاه