حضور موثر و چشمگیر اداره کل منابع طبیعی گلستان در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران

حضور موثر و چشمگیر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران

البرز گلستان/اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران که در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است در غرفه ۵۷۵ این نمایشگاه ملی حضور پررنگی دارد.
این نمایشگاه که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری مجموعه نهادهای نظام علم و فناوری در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی برگزار شده با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مسئولین کشوری و استانی افتتاح شده است.
محمود حجتی با بیان اینکه شاهد تحول جدی در برگزاری این جشنواره هستیم، گفت: گیاهان دارویی می تواند در بهبود توسعه زندگی انسان ها وبشریت دارای اهمیت باشد. برگزاری این نمایشگاه به نوعی شکر گزاری از آنچه که خداوند به ما داده، است.
در ادامه، دبیرعلمی سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی اظهار کرد: در این نمایشگاه ۴۸۷ شرکت تولیدی صنعتی، بخش خصوصی و ۱۴۷ مرکز علمی شامل دانشگاه، پژوهشگاه، مرکز تحقیقاتی و دستگاه های دولتی حضور دارند. محمد حسن عصاره افزود: معرفی فرصت های نوین کار آفرینی و اشتغال زایی در بخش تولید و فرآوری صنایع کوچک متوسط و پیشرفته در زمینه گیاهان دارویی و ارتقاء قایلیت های علمی با ارزش افزوده بالا از اهداف این نمایشگاه است.
در این نمایشگاه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گیاهان دارویی متنوعی را از شهرستان های مراوه تپه، آزادشهر و مینودشت به نمایش گذاشته است. از جمله گیاهان دارویی که در این نمایشگاه توسط این اداره کل عرضه شده است می توان به شیرین بیان، مرزنجوش، مرزه، زرشک، کاسنی، پونه، گل چای، شکر تیغال، خارخسک، سیاه تلو، اسپند، مریم نخودی، پولک، نعنا، کبر، مصفای برپ بیدی، کهورک، پسته اشاره کرد. همچنین عرقیجات برگ زیتون، برگ گردو، کاسنی، پونه، نعنا، گلاب، خارخسک، شیرین بیان، خار شتر و یونجه از جمله فرآورده های طبیعی ارایه شده از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در نمایشگاه است.
این نمایشگاه و جشنواره فرصت مناسبی را برای علاقه مندان درمان های طبیعی و مصرف کننده های فرآورده های منابع طبیعی ایجاد می کند تا با پتانسیل های استان ها گلستان در بحث کشت و توسعه گیاهان دارویی آشنا شوند.
یکی از نکات قابل توجه در غرفه اداره کل منابع طبعی و آبخیزداری استان گلستان حضور جوامع محلی از شهرستان های مینودشت، آزادشهر و مراوه تپه با پوشش محلی است که مورد توجه و تحسین بسیاری از بازدید کنندگان شده است.
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ شهریور ماه از ساعت ۹ الی ۱۹ در تهران، مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار است همه روزه منتظر حضور علاقه مندان به این حوزه است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۳ ب.ظ

دیدگاه