مهندس جمال‎لیوانی مدیرعامل شرکت گاز گلستان : در هفته دولت امسال ۸۵ پروژه گازرسانی در استان گلستان با هزینه‎ای بالغ بر ۲۴۶ میلیارد ریال به بهره‎برداری خواهد رسید

البرز گلستان /مهندس صفر‎علی جمال‎لیوانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان گلستان از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار کرد: این در حالی است که ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان نیز از گاز طبیعی بهره‎مند هستند.

وی با بیان اینکه ۶۴ جایگاه سی‎.‎ان.جی در استان گلستان وجود دارد، افزود: در هفته دولت امسال ۸۵ پروژه گازرسانی در استان گلستان با هزینه‎ای بالغ بر ۲۴۶ میلیارد ریال به بهره‎برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: با احتساب پروژه‎های قابل افتتاح در هفته دولت تعداد ۷۸۲ روستا و همچنین کل شهرهای استان یعنی ۲۹ شهر از نعمت گاز بهره‎مند می‎شوند.

جمال‎لیوانی یادآور شد: تا تاریخ ۲۳ مردادماه در استان گلستان ۸ هزار و ۷۰ کیلومتر شبکه گازرسانی توسط شرکت گاز گلستان ایجاد شده است و همچنین بیش از ۲۶۴ هزار انشعاب گاز در استان گلستان نصب شده است.

وی با بیان اینکه استان گلستان بیش از ۵۰۳ هزار مشترک گاز دارد، گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار گلستانی از یک میلیون و ۹۰۰ هزار جمعیت این استان از گاز طبیعی بهره‎مند هستند.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان از بهره‎مندی ۵۰۹ واحد صنعتی کوچک و متوسط از نعمت گاز در استان خبر داد و ابراز داشت: تا پایان سال در استان گلستان ۳۰ روستا گازرسانی خواهد شد که از این تعداد، پروژه گازرسانی ۱۰ روستا در هفته دولت به بهره‎برداری خواهد رسید.

جمال‎لیوانی با بیان اینکه طرح‎ گازرسانی ۸۹ روستای استان گلستان در دست اجرا است، افزود: از این تعداد سه روستا در شهرستان آزادشهر، چهار روستا در شهرستان رامیان چهار روستا شهرستان علی‌آبادکتول، ۲۳ روستا شهرستان کلاله، سه روستا شهرستان گالیکش، ۱۰ روستا  شهرستان گنبدکاووس، ۳۵ روستا شهرستان مراوه‌تپه و شش روستا در شهرستان مینودشت قرار دارند که انتخاب این تعداد روستا در هر شهرستان بر حسب میزان جمعیت برخوردار از نعمت گاز بوده است.

وی استفاده بهینه از گاز را اقدام و عمل واقعی به اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: استان گلستان در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ تقریبا هشت درصد با وجود اینکه دما نسبت به سال قبل کاهش یافته بود کمتر از گاز استفاده کردند که بخشی از این مهم به دلیل اطلاع رسانی و فرهنگ‎سازی اصحاب رسانه استان گلستان بوده است.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۳ ب.ظ

دیدگاه