دکتر سید محمد احمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان :با تنظیم وتصویب وموافقت لایحه ای توسط دولت ،انتقال محکومین بین ایران و ترکمنستان انجام شود.

البرز گلستان/دکتر سید محمد احمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در جلسه کمیته توسعه صادرات غیر نفتی و کمیته برون گرایی و جذب سرمایه گذاری خارجی،گفت: ایجاد این منطقه در مرز اینچه برون فرصت توسعه، تولید ثروت و اشتغال را به این استان می دهد که قطعاً نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجبات تامین این فرصت را برای گلستان فراهم خواهند آورد.

دکتر سید محمد احمدی، توجه به اقتصاد مقاومتی را امری لازم و ضروری در جهت تامین امنیت ملی دانست و گفت: شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، از سوی مقام معظم رهبری بحق انتخاب شده و در کشورهای دیگر هم شبیه آن به اجرا درآمده که موفق بوده است.

وی با اشاره به توانمندی های گلستان، خاطرنشان کرد: این استان در بخش های صنعت، کشاورزی و تولید مواد غذایی ظرفیت های خوبی دارد به ویژه واحد منحصربه فرد استحصال ید در کشور ، نشان می دهد که بخش خصوصی فعال و پرتلاشی در این استان وجود دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با اشاره به محدودیت های صدور ویزا از سوی کشور مقصد را یکی از دغدغه های جدی تجار و بازرگانان دانست و افزود: کارهای زیادی انجام داده ایم و در تلاشیم با اعتمادی که ایجاد می شود مشکل صدور ویزا از سوی ترکمنستان را حل کنیم. البته باید سعی کنیم مراودات و تعاملات ما دوسویه باشد و کشور ترکمنستان هم منتفع شود.

احمدی با پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم های صادراتی گفت: باید صادرات را به بخش دیگری واگذار کرد و تولید کننده فقط به تولید و مشکلات خود فکر کند و اگر برنامه ریزی علمی داشته باشیم تجارت با این کشور آینده درخشانی خواهد داشت.

وی با اشاره به ملاقات هایی که با ۳۰۲ زندانی ایرانی دربند در ترکمنستان انجام داده است، بیان کرد: در ماه رمضان امسال با ۳۰۲ زندانی در این کشور ملاقات کردم برای اینکه ترکمنستان بداند دولت جمهوری اسلامی به فکر اتباع خود است.

وی افزود: دولت هم لایحه ای تنظیم کرده که مورد تصویب و موافقت قرار گرفته و ابلاغ شده است و بناست انتقال محکومین بین دو کشور انجام شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۵ ب.ظ

دیدگاه