آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان:اخلاق کشاورزی سرلوحه کار تولید کنندگان باشد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: در دنیا اخلاق به همه شئون زندگی مردم در حال وارد شدن است و باید در کشاورزی هم این اخلاق رعایت شود، چرا که تولید محصول ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان، آیت الله نورمفیدی در همایش ملی تولید و تجارت محصولات ارگانیک در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد اظهار کرد: امروز به مدد کود زیاد، از زمین های کشاورزی انتظار محصول بیشتر داریم و این در حالی است که تنها با دادن کود فراوان زمین را در مقابل آفات حساس تر می کنیم و برای جبران خسارت آفات هم از سموم مختلف استفاده می کنیم.

امام جمعه گرگان افزود: اراضی و آبی که امروز برای کشاورزی در اختیار ما قرار دارد تنها متعلق به ما نیست و میراث آیندگان ما نیز هست و با این گونه کشاورزی ما به زمین و به نعمات خدا خیانت می کنیم و امروز بشر مجازات جنایاتی که بر سر نعمت های خدا آورده است را می کشد.

وی با اشاره به مساله خاک گفت: خاک نیز یک موجود زنده است و نباید آن را از بین برد که متاسفانه مشاهده می شود، کشاورزان، برای استفاده مجدد و بی رویه از زمین های کشاورزی، با آتش زدن زمین های گندم و جو، باعث از بین بردن خاک می شود، زیرا آتش باعث از بین رفتن همه چیز حتی آهن نیز می گردد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: مصرف بی رویه از منابع طبیعی، نیز باعث می شود تا زمین های زراعی و کشاورزی نیز از بین برود و این نیز در کاهش تولیدات کشاورزی تاثیر دارد که باید جلوی تخریب بی رویه عرصه های و مزارع گرفته شود.

نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:مواد اولیه و مشکلات مربوط به آن در بخشهای آب، خاک و منابع طبیعی مربوط می شود و باید راهکارهای این مشکلات به صورت علمی و دراز مدت ارائه شود.

به گفته وی، کشاورزی مسئله بسیار مهمی است که نقش ارزنده ای در تامین نیازهای داخلی دارد و می تواند منبع بسیار عظیمی برای صادرات کشور باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰۳ ب.ظ

دیدگاه