مهندس سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان:در سال جاری نسبت به سال گذشته ذخیره سازی بچه میگو با ۵۰ درصد افزایش همراه بوده است

مدیر کل شیلات گلستان گفت: با زیرکشت رفتن ۴۰۰ هکتار از زمین های مجتمع پرورش میگو گمیشان در سال جاری ، حدود ۴۵ درصد سطح زیر کشت میگو در استان افزایش خواهد یافت.

البرز گلستان/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و فرمایشات مقام معظم رهبری، ۴ پروژه ملی و استانی در دستور کار اداره کل شیلات گلستان قرار گرفته است که پرورش ماهی در قفس از جمله پروژه های ملی شیلاتی استان می باشد.

وی تصریح کرد: از دیگر پروژه های استانی می توان به بهره برداری از لاین های دیگر در فاز ۱ و ۲ مجتمع پرورش میگو گمیشان، ساخت مجتمع پرورش ماهیان خاویاری استان و همچنین پرورش ماهی در آب چاههای کشاورزی در سطح استان در برنامه های کوتاه مدت و میان مدت تا افق ۱۴۰۴ اداره کل شیلات استان خواهد بود.

مدیر کل شیلات گلستان بیان داشت: در سال جاری نسبت به سال گذشته ذخیره سازی بچه میگو با ۵۰ درصد افزایش همراه بوده است که تولیدی بالغ بر ۱۲۰۰ تن را به همراه خواهد داشت که این تولید نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود حدود ۷۰ درصد افزایش داشته باشد.

مهندس قدس علوی با اشاره به میزان اشتغال زایی در مجتمع پرورش میگو گمیشان گفت: در حال حاضر ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع پرورش میگو گمیشان مشغول به کار هستند که امیدواریم طی سال های آتی، با برنامه ریزی های انجام شده و بهره برداری از لاین های ۲ و ۳ این مجتمع، میزان تولید و اشتغال در استان گلستان افزایش یابد.

گفتنی است در سال گذشته ۲۶۷ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان زیر کشت میگو رفته که با تولید ۷۰۰ تن همراه بوده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۶ ب.ظ

دیدگاه