حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در مراسم روز قدس گرگان: توجه به فلسطین تنها حالت سیاسی ندارد بلکه یک نوع عبادت نیز محسوب می شود

البرز گلستان/حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی صبح امروز در جمع راهپیمایی کنندگان روز قدس اظهار داشت: امام راحل و موسس جمهوری اسلامی در سخنرانی سال ۴۳ در مسجد اعظم شبستری به سران دنیای اسلام اعلام کردند که فلسطین مبعوث است، برای او کاری انجام دهید و بر روی مسئله نفت با یکدیگر دعوا نکنید.

وی افزود: داستان فلسطین، قدس، بیت المقدس و مسجد الاقصی از قبل انقلاب، پیروزی انقلاب و پس از پیروزی انقلاب وجود داشته و همه نوجوانان و جوانان باید تاریخ روز قدس را بخوانند و با یک نگاه بین المللی و جهانی به آن نگاه کنند.

سید رضا اکرمی با بیان اینکه در ۸۵۰ شهر ایران راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار می‌شود، تصریح کرد: توجه به فلسطین تنها حالت سیاسی ندارد بلکه یک نوع عبادت نیز محسوب می شود چراکه در قرآن آمده است که سرزمین بیت المقدس زادگاه و اقامتگاه مومنان، معراج گاه حضرت رسول اکرم (ص) و نخستین قبله مسلمانان است.

اکرمی اظهار کرد: امام راحل مبحث فلسطین را بین المللی کرد تا زمانی که از قدس و مسجد الاقصی حرف می زنیم با اعتبار بین المللی و جهانی باشد. امام خمینی (ره) فرموده‌اند که هر چه می‌توانید بر سرآمریکا فریاد بزنید و هیچ زمانی سکوت نکنید پس باید مردم ما نیز با توجه به صحبت ایشان همه ساله در روز قدس مشارک گسترده داشته باشند.

وی گفت: هنر امام خمینی (ره) این بود که مبحث فلسطین را بین المللی کردند و به ملت های مسلمان دستور دادند تا در روز قدس برای حمایت از فلسطین تظاهرات کنند و کارنامه اسرائیل در این ۷۰ سال تنها خیانت به مردم مسلمان بوده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت بیان کرد: موضوع فلسطین مسئله استراتژیک است و به فرموده امام راحل باید اتحاد دنیای اسلام را حفظ کنیم تا بتوانیم آمریکا و اسرائیل را نابود کنیم و اسرائیل در گذشته اعلام می‌کرد که به فلسطین قائل نیستیم و با شعار می‌گفتند که می‌خواهند از نیل تا فرات اسرائیل را گسترش دهند اما در حال حاضر یک دیوار به دور خود می‌کشند تا همان میزان مساحت کم را نیز حفظ کنند.

وی افزود: این داعش نانجیب و جاهل در آستانه روز قدس در فرودگاه استانبول ترکیه آن جفا را می‌کند و عده‌ای را به کشتن می‌دهد تا روز قدس تحت‌الشعاع این مسأله قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در مورد چرایی روز قدس در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: امام راحل می کوشید سیاست را با دیانت عجین کند و سیاست را همراه با دین بداند.

وی با اشاره به اینکه همیشه باید از ملت و مردم مظلوم حمایت کرد، گفت: اقتصاد مقاومتی، نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است و همه باید دست به دست هم دهیم تا اقتصاد بیمار ما که نفتی و اداری است را اصلاح کنیم./ تسنیم

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه