مهندس رحمتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهر گنبد خبرداد

البرز گلستان/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر گنبد با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

” مهندس محمد هادی رحمتی ” افزود: طی دو سال اخیر روند اجرای پروژه های جمع آوری و شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب گنبد تسریع شده است.

وی خاطر نشان کرد : مطالعات این پروژه از سال ۶۹ شروع و عملیات اجرایی این پروژه بزرگ از سال ۷۴ با اجرای خط انتقال با قطر۱۲۰۰میلی متر به طول بیش از هفت کیلومتر آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آبفا گلستان تصریح کرد: طول شبکه فاضلاب شهر گنبد  بالغ بر ۲۰۷ کیلومتر است که تا کنون بالغ بر  ۷۴ کیلومتر از آن اجرا شده است.

وی، افق طرح را، برای جمعیت ۳۰۰هزار نفری شهرگنبد بیان کرد و افزود: فاز اول تصفیه خانه فاضلاب این شهر، برای جمعیت ۱۵۰ هزار نفر با ظرفیت تصفیه ۲۶ هزار مترمکعب در شبانه روز به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت آبفا گلستان اظهار داشت اجرای پروژه فاضلاب گام بزرگی در ارتقا بهداشت عمومی، محیط زیست است و اجرای پروژههای جمعآوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در هر شهر و کشور، یکی از شاخصهای مهم توسعه به شمار میآید. همچنین با اجرایی شدن این پروژه و و بهرهبرداری از طرحهای فاضلاب رشد اقتصادی ناشی از افزایش سلامت، بهداشت و بهرهوری استفاده از آب را نیز به همراه دارد و ثمرات زیادی را برای مردم خواهد داشت.

رحمتی افزود: با توجه به این که استان گلستان در منطقه گرم و خشک قرار داشته و کمبود آب، شرایط خاصی را ایجاد می کند، با اجرای این پروژه می توان ۷۰ درصد آب بازیافتی را در بخشهای کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار داد.

به گفته وی: یکی از سیاستهای وزارت نیرو در سالهای اخیر، ساماندهی سیستم جمع آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب و احداث تصفیه خانه های شهرهای بزرگ استانها و در استان گلستان، این مسئله به دلیل وجود ۵۴هزار و۶۱۸ مشترک، در رئوس برنامه های مدیران آب و فاضلاب استان گلستان قرار گرفت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۵ ب.ظ

دیدگاه