نماینده ولی فقیه دراستان گلستان دردیدار با مدیران آب و فاضلاب شهری گلستان مطرح کرد: اصلاح فرهنگ ریشه حل مشکلات است/ نقش رسانه ها در مدیریت بحران آب

البرز گلستان/نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که تا فرهنگ اصلاح نشود مشکلات ما قابل حل نخواهد بود، گفت: متاسفانه برخی کوتاه آمدن ها در اجرای قانون باعث بروز مشکلاتی شده است.

به گزارش روابط عمومی دفترنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان،آیت الله سید کاظم نورمفیدی، ظهر یکشنبه، در دیدار با مدیر و معاونین شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان، بر لزوم انجام فعالیت های فرهنگی در جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه یکی از مشکلات کشور این است برخی فرهنگ های ناصحیح در جامعه ما رواج یافته و اگراین فرهنگ ها اصلاح شود بسیاری از مشکلات ما قابل حل خواهد بود.

امام جمعه گرگان خواستار حضور پررنگ تاثیرگذاران فکری در جامعه شد و افزود: هم مردم و هم مسئولان در این زمینه وظیفه دارند. همه باید دست به دست هم دهند و آرام آرام در جامعه فرهنگ سازی کنند زیرا فرهنگ چیزی نیست که بشود یک شبه در کشور ایجاد کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، نقش رسانه ها را هم در فرهنگ سازی مهم بر شمرد و با تاکید بر این که دستگاه های مختلف از ظرفیت رسانه ها باید برای فرهنگ سازی استفاده کنند، گفت: اگر مردم  صلاح خود را بدانند قطعا مسیر درست را تشخیص می دهند و با نفع و ضرر خود هم آگاه هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی کوتاه آمدن ها در اجرای قانون باعث بروز مشکلاتی شده که نمونه آن ۱۵ یا ۱۶ هزار چاه غیرمجاز در حوزه آب است.

آیت الله نورمفیدی فعالیت مسئولان و تلاش های آنان را در فرهنگ سازی مهم برشمرد و گفت: وقتی لوله ای ترکید، اگر مردم ببینند که متولیان امر به موقع حاضر می شوند و برای رفع عیب تلاش می کنند قطعا تاثیر می پذیرند.

وی در توصیه به مسئولان حاضر پیشنهاد داد تا در راستای فرهنگ سازی حوزه آب جلساتی هم با ائمه جمعه برگزار شود تا در نماز جمعه وضعیت آب با زبان ساده تر به گوش مردم برسد.

امام جمعه گرگان با بیان این که امیدوارم استان با این وضعیت آبی شاهد مشکل در حوزه آب آشامیدنی نشود، افزود: در برخی استان ها آنقدر چاه های عمیق زده اند که آب آشامیدنی آن ها تمام شده و با بحران رو به رو هستنند.

وی در پایان از تلاش های آب و فاضلاب شهری گلستان برای فرهنگ سازی و جلوگیری از ایجاد بحران آب قدردانی کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۵ ب.ظ

دیدگاه