مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:برای در امان ماندن از خطر بروز آتش سوزی باید امکانات لازم و مدرن مقابله با آن را فراهم کنیم

البرز گلستان/مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در کارگروه کشاورزی استان گلستان  اظهار کرد: پس از وقوع سیل سال ۸۰ قرار بود دولت ۱۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های پیشگیرانه به استان های گلستان ، سمنان و خراسان شمالی اختصاص دهد اما با گذشت سال ها از تصویب آن فقط بخش کمی تخصیص یافت.
وی افزود: در سال های اخیر باران های رگباری خطر بروز سیل را بیشتر از همیشه کرده است که باید با اجرای طرح هایی مانند افزایش جنگل ها این خطر را تا حد زیادی کاهش دهیم.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: اگر برنامه های درستی برای چگونگی استفاده و بهره برداری از بارش های رگباری داشته باشیم می توانیم این تهدید بالقوه را به فرصتی مناسب برای افزایش ذخیره منابع آبی تبدیل کنیم.
قزلسفلو کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برای مقابله با مشکلاتی مانند زمین خواری دانست و گفت: در برخی مناطق مانند گنبد این مشکلات حادتر است بطوریکه شاید برای حل مقطعی آن سرجنگلبانی برخی مناطق را با یکدیگر ادغام کنیم.
وی بیان کرد: روزانه با ۶ مورد آتش سوزی در جنگل های استان گلستان مواجهیم اما با تلاش فراوان و ایثارگرانه جنگلبانان دامنه آن گسترش نمی یابد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر لزوم فراهم کردن امکانات مرتبط با مهار آتش سوزی جنگل در گلستان تاکید کرد و گفت: در زمان حاضر حوزه جنگل روستای زیارت حساس ترین حوزه آتش استان گلستان است که برای در امان ماندن از خطر بروز آتش سوزی باید امکانات لازم و مدرن مقابله با آن را فراهم کنیم

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۴ ب.ظ

دیدگاه