مهندس میقانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان از احداث ۳ پلیس راه در محورهای گرگان به علی آباد و گنبد به اینچه برون و و محور جنگل گلستان خبرداد

مهندس میقانی :احداث دومجتمع بزرگ بین راهی در استان توسط آستان قدس رضوی

البرز گلستان/ مهندس مهدی میقانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان به همراه معاونین و مدیران سازمانش در مصاحبه خبری با اصحاب رسانه استان شرکت کرده و ضمن بیان برنامه ها و اهداف اداره کل حمل و نقل و پایانه ها به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ دادند.

مهندس میقانی در این نشست ضمن بیان اینکه حوزه حمل و نقل کالا یکی از حوزه های مهم در استان گلستان می باشد از بارگیری روزانه ۱۴۰۰کامیون محصولات از مبادی استان به اقصی نقاط کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه دردر سال مجموعا ۱۰میلیون تن بار از استانهای دیگر وارد و یا از مبادی استان صادر می شود از وجود ۶۸ شرکت حمل ونقل فعال در سطح استان نام برد .

میقانی از ۱۵ شرکت تعاونی فعال در سطح استان نامبرد که بیش از ۲۹ درصد از بارنامه های استان از این بخش صادر می شود.

DSC04125

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان با بیان آخرین آمار پالایش ناوگان باری در سطح گلستان اظهار داشت : استان گلستان بر اساس آخرین پالایش آمار ی دارای ۷۴۱۳ کامیون فعال در سطح استان که ۳۲۲ دستگاه از این ناوگان در سال ۹۴ به آن اضافه شده است.

وی سن ناوگان باری را در استان گلستان ۱۴ سال و میانگین کشوری را ۱۵ سال اعلام کرد.

مهندس میقانی با اعلام اینکه ۱۰انجمن رانندگان در استان به ثبت رسیده است از ده کالای عمده استان شامل آجر و نئوپان و سیمان و کاه و ماده اولیه سیمان و گندم و ماسه و … نام برده است .

وی یکی از اصلی ترین ماموریتهای سازمان خود را جابجایی بیش از ۱میلیون ۳۰۰هزارتن گندم و حمل و نقل محصولات کشاورزی استان نام برد. و همچنین از بارگیری ۸۷ هزار تن سیب زمینی استان به مقاصد خارج استان نام برد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان ضمن بیان نظارت بر شرکتهای حمل ونقل استان اعلام کرد: در استان ۷۱شرکت وشعبه مسافر بری فعال داریم و تعدادکل ناوگان مسافربری در استان۱۷۴۸ ناوگان می باشد.

وی سن مینی بوس های موجود در استان را ۲۸سال اعلام کردو از تلاش و پیگیری برای نوسازی ناوگان مینی بوس رانی به تعداد ۵۰۰ دستگاه نام برد.

میقانی از ماموریتهای مهم بخش مسافر بری اعزام راهیان نور و مرقد مطهر حضرت امام و سفرهای نوروزی و اربعین حسینی نام برد.

DSC04153

وی سپس اعلام کرد: در سال ۹۴ در بحث مسافربری جابجایی ۵میلیون مسافر انجام شده است .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان اعلام کرد: بر اساس آمار پزشک قانونی بیش از ۲۷۵ جان خود را در راههای برون شهری از دست داده اندکه ۶۴درصد آن از موتور سوران یا ترک موتور سوار و عابر پیاده بوده است .

وی افزود : در بخش ایمنی نزدیک به ۱۷۰میلیون تومان در کارگاه های آموزشی برای موتور سواران هزینه شده است که شاید به انداره ۷۵ درصد دیه یک انسان باشد.

مهندس میقانی از وجود ۱۲۸مدرسه در حاشیه راهها نام برد که در سال گذشته ۳۵مدرسه و امسال ۴۰مدرسه جهت آموزش و بحث های فیزیکی مانند نصب علائم و تابلوها در طرح را اعلام کرد.

وی همچنین در سال جدید از احداث ۳ پلیس راه در در دست احداث در محورهای گرگان به علی اباد و گنبد به اینچه برون و و محور جنگل گلستان که در اولویت اوّل می باشد نام برده است.

مهندس میقانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان در باره بخش سرمایه گذاری اظهار داشت : یکی از وظائف ما صدور موافقت نامه های اصولی برای مجتمع های بین راهی می باشد که تا کنون ۱۳ مجتمع فعال و۱۱مجتمع در حال ساخت و ۱۰مجتمع در حال اخذ استعلام می باشد.

وی افزود :در قانون رفع موانع تولید کسانی که مبادرت به احداث مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی نمایند از قانون معافیت مالیاتی بهره مند می شوند.

میقانی از احداث دومجتمع بزرگ بین راهی در استان توسط آستان قدس رضوی نام برده است.

مهندس میقانی همچنین از توسعه سامانه های هوشمند در حمل و نقل نام برد و اعلام کرد: ۱۶ دوربین نظارت تصویری در استان فعال می باشدو ۱۸ نقطه جدید دوربین های کنترل ثابت نیز بزودی راه اندازی می شود

وی همچنین از اوّلین سامانه هوشمند توزین در حرکت در سطح استان جهت ثبت اضافه تناژ کامیونها نام برد

میقانی با بیان اینکه ۳۸محور استان مجهز به ترددشمار هستنداز ثبت ۹۶میلیون و ۳۲۳هزار و ۳۷۴تردد در سطح استان نام برد که بیشترین تردد مربوط به مسیر گرگان علی آباد و گرگان به کردکوی می باشد.

وی در خاتمه از خروج روزانه ۱۴۰کامیون از نقطه صفر مرزی نام برده است که در سال ۹۴ تعدا ۷۳۰۱۹۴تردد در سامانه ها ثبت شده است.

DSC04187

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۹ ب.ظ

دیدگاه