بهرامی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان در بازدید از گروه خبر البرز گلستان:باید بسیج رسانه ای در کاهش آسیب های اجتماعی اتفاق بیفتد .

البرز گلستان/علی بهرامی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان به اتفاق همکاران خود در محل دفتر البرز گلستان حضور پیدا کرده اند و از نزدیک با مدیر مسئول و خبرنگاران این رسانه به گفتگو نشستند.

بهرامی در این نشست ضمن بیان اهداف برنامه های اجتماعی نیروی انتظامی هدف از این دیدار را همراهی  و نزدیکی با رسانه ها ی فعال استان جهت رسیدن به  رسالت و ماموریت نیروی انتظامی در توسعه امنیت نام برد .

بهرامی ضمن بیان اینکه  مردم دوست دارند یک پلیس با اقتدار و سخت در مبارزه با اشرار و وکارهای خلاف داشته باشند ولی پلیس باید  ۹۵ درصد از کارش در مدیریت اجتماع نرم  باشد نه کار سخت. و الان حوزه اجتماعی در حال تقویت شدن است.

وی پیشگیری از جرائم اجتماعی را باعث احساس امنیت روحی جامعه و باعث بالا بردن تراز امنیتی جامعه دانست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان در باره تاثیر جرم در جامعه اظهار داشت : جرم لطافت جامعه را از بین می برد و سیمای جامعه را بهم می ریزد.

وی خاطر نشان کرد: مشارکتهای مردمی و خود کنترلی در کاهش جرائم در جامعه باید اتفاق بیافتد تا جامعه به امنیت آرامش و آسایش برسد.

بهرامی با تاکید براینکه تاکید پلیس بر این است ما نباید حوزه اجتماعی جامعه را امنیتی کنیم تصریح کرد: پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدام نظامی می باشد.

وی ضمن اهمیت بیان نقش و جایگاه رسانه در کمک به امنیت اجتماعی اظهار اشت : تاکید پلیس براین است اطلاع رسانی به موقع در جامعه همراه با نگاه آموزشی باید رخ دهد.

بهرامی نگاه مشترک پلیس و رسانه را آگاهی سازی به جامعه بیان اشت و معتقد به ارتباط با رسانه ها و تعامل خوب و هدفمند و چند سویه هستیم.

وی با بیان اینکه در استان گلستان  خیلی از جرائم کنترل شده است که این کنترل یقینا با همراهی رسانه ها اتفاق افتاد دریافت کسب رتبه دوم نظر سنجی از مردم در اعلام رضایت از نیروی انتظامی استان در کشور را مبین همین  این امر دانست.

بهرامی انتظار دستگاه متبوع خود را رسانه ها برای تقویت  حوزه پیشگیری اجتماعی از جرم را با قلم زدن  خوب اعلام کرد.و افزود: رسانه ها به عنوان بازوان توانمند مدیران به دنبال وظیفه اطلاع رسانی و بالابردن سطح آگاهی جامعه هستند و ما این زحمات را قدر می دانیم.

وی از رسانه ها در جهت حمایت از برنامه های حوزه اجتماعی و سایر حوزه ها وارائه تحلیل و مقاله  در این حوزه بصورت حدی وارد این کار شوند.

بهرامی همچنین از خبرنگاران خواست که در تهیه خبر حوادث در عرصه مطبوعات حتما چاشنی آموزش و توصیه های پلیس را در پایان خبر داشته باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان در باره همراهی رسانه ها در کاهش آسیبهای اجتماعی تصریح کرد: باید بسیج رسانه ای در کاهش آسیب های اجتماعی اتفاق بیفتد .

وی عدم آگاهی خانواده ها در کنترل فرزندان خود را یکی از آسیب های مهم اجتماعی در جامعه دانست و برقراری سلامت اجتماعی در جهت پیشگیری از جرایم و آسیب ها را مستلزم تعامل پلیس با سازمان های ذیربط و اصحاب رسانه دانست و افزود: برای برقراری امنیت مطلوب و ریشه کن کردن جرایم، نیاز به یک عزم ملی است.

این مقام انتظامی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلی در تامین امنیت شهروندان اظهار داشت: در رویکرد جامعه محوری پلیس، تولید امنیت از اساسی ترین نیاز های جامعه است، امنیت یک مقوله اجتماعی و جمعی است که در تولید آن همه آحاد جامعه نقش موثری دارند. فراهم نمودن زمینه برای یکی از مهمترین جلوه های مشارکت عمومی و تولید امنیت پایدار، ایجاد بسترهای آن است که نیروی انتظامی با تشکیل شوراهای معتمد پلیس و دیگر مجموعه‌های مردمی، این بستر و زمینه را فراهم کرده است و اینها مصداق عینی جامعه‌ محوری پلیس است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان در خاتمه  از فعالیت رسانه ای مدیران البرز گلستان و خبرنگاران آن در سطح استان و ملی  در  راستای حمایت های رسانه ای از امنیت استان و نیروهای انتظامی تقدیر و تشکر نموده است.

DSC08144

DSC08149

 

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۳ ب.ظ

دیدگاه