مدیر کل ثبت احوال گلستان در نشست شورای ثبت احوال استان :نسبت جنسی ۱۰۴ می باشد ( یعنی به ازای هر ۱۰۴ مرد ، ۱۰۰ زن متولد شده اند )

البرز گلستان/ نشست شواری ثبت احوال استان گلستان که با حضور طهماسبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان و اعضای شورا انجام شد وحسن وفائی دیلمی مدیرکل ثبت احوال استان گلستان برگزار گردید.
مدیر کل ثبت احوال استان گلستان در این نشست ضمن اشاره به ولادت در سال ۱۳۹۴ کرد و گفت : تعداد ۴۳۶۱۴ مورد واقعه ولادت به ثبت رسیده که ۹۹٫۷۱ درصد آن در مهلت قانونی بوده است.
وی در خصوص درصد تغییر ثبت ولادت افزود : در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ رقم ۲٫۶ درصد افزایش را نشان می دهد.
وفائی گفت : از این تعداد ۲۲۸۸۸ مورد آن مربوط به ولادت های روستایی و ۲۰۷۲۶ مورد آن مربوط به شهری بوده است. وفائی به نسبت جنسی کرد و گفت : نسبت جنسی ۱۰۴ می باشد ( یعنی به ازای هر ۱۰۴ مرد ، ۱۰۰ زن متولد شده اند )
وی افزود : نرخ خام موالید در استان گلستان ۲۲٫۸ در هزار نفر جمعیت است.
دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان در ادامه به عملکرد دو ماهه سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و گفت : از کل ولادت های ثبت شده ۹۹٫۶۲ درصد ثبت ولادت های انجام گرفته در مهلت قانونی بوده است.
وی گفت : ثبت ولادت در دو ماهه سال ۱۳۹۵ ( فروردین و اردیبهشت ) نسبت به دو ماهه مشابه سال ۱۳۹۴ کاهش را نشان می دهد.
مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در خصوص الگوی فرزندآوری زنان روستایی و شهری گفت : الگوی فرزندآوری در زنان روستایی و شهری شبیه به هم هستند. وی تصریح نمود : ۵۴ درصد از متولدین استان ؛ مادرانی بین ۲۰ تا ۲۹ سال داشته اند.
وی به واقعه فوت در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و گفت : تعداد ۸۶۳۶ مورد وفات در سال ۹۴ به ثبت رسیده که ۹۹٫۵۷ درصد در مهلت قانونی بوده است. از این تعداد ۴۳۶۸ مورد آن شهری و تعداد ۴۲۶۸ مورد آن روستایی بوده است. وی افزود : از تعداد ۸۶۳۶ مورد واقعه وفات ۴۸۲۱ مورد مربوط به مردان و ۳۸۱۵ مورد آن مربوط به زنان بوده است. وی گفت : نسبت جنسی فوت ۱۲۶ مرد می باشد و نرخ خام وفات در استان ۴٫۷ درهزار جمعیت بوده . وی در ادامه گفت : ۶۳ درصد از متوفیان در سن بالای ۶۰ سال بوده اند.
وفائی به عملکرد دو ماهه اول سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و گفت : از کل وفات های به ثبت رسیده ۹۹٫۴۷ درصد درمهلت قانونی بوده است.
مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت : تعداد ازدواج های ثبت شده در سال ۱۳۹۴ ؛ ۱۷۸۱۶ مورد بوده که کاهشی معادل ۹٫۴ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۳ نشان می دهد. وی تصریح نمود از کل ازدواج های ثبت شده براساس اعلام دفترخانه های رسمی ازدواج ۴۷٫۶۶ درصد آن مربوط به ساکنان نقاط روستایی بوده است.
وی عملکرد دو ماهه اول سال جاری را در خصوص واقعه ازدواج ۳ درصد افزایش اعلام کرد و گفت : ازدواج در دو ماهه اول سال جاری را ۳۵۵۷ مورد در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ ، افزایش ۳ درصدی را نشان می دهد.
وی به میانگین سن ازدواج در استان اشاره کرد و گفت : سن ازدواج در مردان ۲۷٫۲ و در زنان ۲۲٫۹ سال بوده است.

دبیرشورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان گفت : در سال ۹۴ تعداد ۳۲۴۷ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ کاهشی معادل ۷٫۳ درصد را نشان می دهد. و از کل طلاق های ثبت شده براساس اعلام توسط دفترخانه های رسمی طلاق ۶۹٫۲ درصد آن مربوط به ساکنان نقاط شهری بوده است.
وفائی در ادامه به فراوانی نام های انتخاب شده در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و گفت : بیشترین فراوانی در طبقه ذکور مربوط به محمد ، امیرعلی ، محمدطاها ، ابوالفضل ، محمدامین و در طبقه اناث مربوط به فاطمه ، یسنا ، زهرا ، فاطمه زهرا ، اسرا می باشد.
وی در ادامه به گزارشی از عملکرد تعداد کل درخواست های اخذ شده از ابتدای طرح کارت هوشمندملی ارائه کرد و گفت : تعداد ۲۴۲۷۶۷ مورد درخواست اخد کارت هوشمند ملی از ابتدای طرح بوده که از این تعداد ۱۳۷۰۱۱ مورد آن مربوط به سال ۱۳۹۴ بوده است .
وی تصریح نمود : تعداد ۷۰۵۹۳ مورد درخواست اخذ کارت هوشمند ملی از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۹ ق.ظ

دیدگاه