ربیعی معاون استاندار گلستان :وظیفه دولت حمایت از فعالان بخش خصوصی و تسهیل ورود تجار به بازارهای برون‌مرزی است

ربیعی معاون استاندار گلستان :وظیفه دولت حمایت از فعالان بخش خصوصی و تسهیل ورود تجار به بازارهای برون‌مرزی است

البرز گلستان/محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در همایش کشوری میز تجاری ایران و قزاقستان در گلستان، اظهار کرد: حضور ۶ هزار شهروند قزاق در گلستان، وجود ریل و مباحث فرهنگی و ارتباطی بین ایران و قزاقستان شرایط فعلی تجارت بین دو کشور سؤال‌برانگیز است.

وی افزود: امسال که از سوی مقام معظم رهبری، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شده فرصتی برای رونق تولید و توسعه صادرات در کشور است.

وی ادامه داد: سال اقتصاد مقاومتی و موقعیت پساتحریم فرصت طلایی برای توسعه تجارت است و اگر امسال شرایط خوب و برنامه بلندمدت در توسعه تجارت ترسیم نکنیم شاید سال آینده قابل جبران نباشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان اضافه کرد: هم‌اکنون باوجود ۱۴ تفاهم‌نامه در تجاری‌سازی و اجرای تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین ایران و قزاقستان موفق نبوده‌ایم و باید راهکارهای تحقق آن ارائه شود.

وی تصریح کرد: اگر توسعه بازار هدف موردتوجه قرار نگیرد رقبا با کالاهای خود آن را در تصاحب قرار خواهند داد.

ربیعی اضافه کرد: برگزاری میزهای تجاری همانند میز تجاری ایران و قزاقستان توسط اتاق بازرگانی گرگان را باید به فال نیک گرفت و قطعاً با توسعه همکاری‌ها مراودات نیز افزایش خواهد یافت.

وی با یادآوری اینکه وظیفه دولت حمایت از فعالان بخش خصوصی و تسهیل ورود تجار به بازارهای برون‌مرزی است، خاطرنشان کرد: فراهم شدن زیرساخت‌های ریلی، بندر خشک، پایانه غلات و … می‌تواند کمک کند تا میز تجاری وارد بازارها و موقعیت‌های جدید شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان پیشنهاد داد: استان‌های هم‌جوار گلستان مانند استان‌های مازندران، خراسان شمالی و رضوی در قالب آمایش تجاری منطقه شمال و شمال شرق ارتباط برقرار کرده و در قالب برگزاری کمیته‌های پیگیری، نقاط ابهام را برطرف کرده و برای فعال شدن اقتصاد، تجارت و صادرات با قزاقستان راهکار ارائه کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۴ ب.ظ

دیدگاه