حجت السلام سهرابی مدیرکل جدیداوقاف گلستان ازاجرای محفل انس باقرآن وبرنامه نشاط معنوی وخیمه معرفت و فعال نمودن بنیاد توسعه و نشست با شهرداران استان خبر داد

حجت السلام  سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه  گلستان ازاجرای محفل انس باقرآن وبرنامه نشاط معنوی وخیمه معرفت و فعال نمودن بنیاد توسعه و نشست با شهرداران استان خبر داد

البرز گلستان/حجت السلام سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان امروزدر نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گلستان حضور پیدا کرد و ضمن بیانبرنامهاوقاف استان به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

وی در این نشست در باره برنامه های ماه اظهار کرد: یکی از این برنامه ها ضیافت الهی نامگذاری شده است و برنامه های طراحی شده تحت عنوان این نام اجرا می شود. در ماه رمضان باید تغذیه روحی به مردم ارائه شود و با اجرای برنامه های مختلف در ۱۲۰ بقعه استان گلستان سعی می کنیم تا این کار را اجرایی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان درباره امام زادگان شاخص استان ابراز داشت: سه امامزاده عبدالله گرگان، یحیی بن زید گنبدکاووس و آق امام از شاخص ترین امامزاده های استان گلستان هستند که هر ساله جمعیتی بسیاری برای زیارت آنها به آنجا می روند.

حجت السلام سهرابی تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا در صورت استقبال مردم نماز های صبح و ظهر و عصر را هم به همراه نماز مغرب و عشاء برگزار کنیم و پس از آن در این سه امامزاده شاخص به مردم افطاری دهیم.

وی از محفل انس باقرآن که از برنامه های کشور و استانی می باشددر استان در ۳۵ امام زاده برگزار می گردد.

حجت السلام سیف الله سهرابی بیان کرد: تعداد ۴۰ روحانی که از قم و تعدادی نیز بومی به امامزاده ها اعزام می شوند و برنامه های فرهنگی خود را در آنجا اجرا می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه جزء خوانی قرآن کریم از دیگر برنامه های اجرایی در ماه رمضان است، گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم در سه امامزاده شاخص استان گلستان برگزار می شود و برنامه ریزی شده است تا صداوسیما نیز به صورت زنده آن را پخش کند. با کشور مصر صحبت هایی را انجام دادیم و موفق شدیم تا تعدادی از قاریان مصری را جهت حضور در مراسم های جزء خوانی قرآن کریم به استان گلستان بیاوریم.

وی گفت: برای برنامه های شب قدر نیز برنامه ریزی کرده ایم تا در تمامی امامزادگان و بقعه های متبرکه این کار انجام شود و سعی خواهیم کرد تا از سخنران و مداحان کشوری نیز برای حضور در مراسم دعوت کنیم. برنامه های شب قدر از دو ساعت بعد از افطار آغاز می شود و تا نزدیکی اذان صبح ادامه خواهد داشت که در این ساعات خواندن دعای جوشن کبیر، سخنرانی و قرآن سرگیری انجام می شود.

سهرابی درباره همکاری اوقاف گلستان با کمیته امداد امام اظهارداشت : با کمیته امدا استان روش حسنه ای که امام علی علیه السلام و امام حسن علیه السلام داشته اند سبد کالا در نظر گرفته شده است .

وی از توزیع  ۵۰ سبد کالا در شهرستانها در ایام ماه مبارک رمضان در وعده افطاری و سحری در نظر گرفته شده است .

حجت السلام سیف الله سهرابی از اجرای طرح نشاط معنوی در استان خبرداد و گفت: برنامه دیگر ما در ایام ماه مبارک رمضان، اجرای طرح نشاط معنوی است که در ۲۵ بقعه استان از روز ۱۸ خردادماه آغاز می شود و تا سوم شهریورماه  در امامزادگان شاخص انجام خواهد شد. و در این طرح نشاط معنوی  همه سنین از کودکان تا سنین بالا می توانند دراز این طرح استفاده بهینه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان همچنین خاطرنشان کرد: برنامه های نشاط معنوی با حضور ۴۰روحانی از روحانیون بومی و اعزامی از قم  برگزار می شود و در کنار آن خیمه ای با نام خیمه معرفت  درامامزادگان استان تعریف می شود و هر روحانی با توجه به تخصصی که دارد درغرفه حضور پیدا می کند که یکی از برنامه آن در باره ترویج و فرهنگ وقف می باشد.

حجت السلام سیف الله سهرابی از وجود بنیاد توسعه در سازمان اوقاف که کار شان ساخت وساز می باشد خبرداد گفت : یکی از برنامه های اوقاف استان نشست با شهرداران استان می باشد.

وی در خاتمه گفت:بزودی ازابتدا تا انتهای استان تابلوهای یکدست از معرفی امامزادگان نصب خواهدشد.

DSC08041

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷ ب.ظ

دیدگاه