پیشقدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان:باید طرح نو در اقتصاد مقاومتی در استان راه بیاندازیم/

البرز گلستان /نخستین گردهمایی مدیران مراکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری منطقه‌ یک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که شامل استانهای گلستان و مازندران و سمنان و خراسان شمالی و گیلان می باشند در محل سالن اجتماعات مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان با حضور دکتر ملک اخلاق رئیس مرکز آموزش و پژوهش های توسعه  وآینده نگری کشور و پیشقدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان بر گزار گردید.

مهندس  پیشقدم  در این گردهمایی ضمن بیان این که باید به مباحث آموزش و پزوهش توجه ویزه ای داشته باشیم اظهار کرد: فعل اثر گذاری را در مرکز آموزش در استان و کشور باید بازگو کنیم.

وی در ادامه افزود:اگر سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی به عنوان دبیر اقتصاد مقاومتی در استان است باید نقشه راه در حوزه اقتصاد مقاومتی برای کارشناسان، مدیران و معاونان دستگاه‎های اجرایی داشته باشیم.

پیشقدم  با بیان اینکه باید طرح نو در اقتصاد مقاومتی در استان راه بیاندازیم تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی  بعد از هفت سال احیاءگردید و باید در حوزه های خود باز نگری کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان افزود: اجرای برنامه‎های ستاد اقتصاد مقاومتی و سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری در لایه‎های مدیران متاسفانه انباشته می‎شود و در لایه کارشناسی و زیرین دستگاه‎های اجرایی به دلیل عدم آشنایی به مباحث اقتصاد مقاومتی مغفول می‎ماند.

پیشقدم با تاکید بر اینکه در مسائل اقتصاد مقاومتی باید طرحی نو دراندازیم، گفت: در حوزه پژوهش، آینده‎نگری و توسعه برای اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی و سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری و ۱۲ برنامه ملی که به استان‎ها نیز ابلاغ شده باید بستر مناسبی ایجاد شود که ۱۷ دستگاه اجرایی برش استانی را دریافت کردند.

وی افزود: گزارش دو، پنج و ۱۰ ساله اقتصاد مقاومتی در دستور کار کشور قرار دارد سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی بعد از هفت سال احیا شد که نیاز است در حوزه‎های مختلف بازنگری صورت بگیرد و در حوزه مدیریت آموزش و پژوهش‎های توسعه و آینده‎نگری استان‎های منطقه باید بازنگری به شکل دقیق‎تری انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان با اشاره به اینکه ساختارها باید کمی تغییر پیدا کند، گفت: با ساختارهای موجود نمی‎توان به نتیجه مطلوب و دلخواه رسید.

پیشقدم بیان کرد: در حوزه پژوهش و آینده‎نگری لازم است با همفکری و آینده‎نگری پژوهش‎های توسعه به گونه‎ای تعریف شود که خروجی آن مثبت باشد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۴ ب.ظ

دیدگاه