ربیعی معاون استاندار گلستان درنخستین کارگروه اقتصادی استان:کارگروه اقتصادی می‌تواند دیگر کارگروه‌ها را هدایت و در بالا بردن سرانه استان نقش داشته باشد

البرز گلستان نخستین کارگروه اقتصادی استان گلستان در سال جاری با حضور ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان ومدیران اجرایی برگزار گردید.

مهندس  ربیعی در این کارگروه اظهار کرد: این کارگروه، کارگروه مادر و اصلی اقتصاد گلستان است و باید به غیر برگزاری جلسات، به تجزیه‌وتحلیل اقتصادی و آینده استان بپردازد.

وی افزود: در دیگر کارگروه‌ها تنها به بخشی از اقتصاد استان، ظرفیت‌ها و چالش‌های آن پرداخته می‌شود اما این کارگروه باید در کنار احصاء اطلاعات اقتصادی، وضعیت نقدینگی و تورم را بر اقتصاد استان بررسی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان ادامه داد: هم‌اکنون ۱۲ کارگروه با محور اقتصادی و عناوین مختلف در استان تشکیل می‌شود، اما این کارگروه باید کلیات اقتصاد استان را مورد واکاوی قرار دهد.

وی اضافه کرد: این کارگروه محوریت مباحث اقتصادی استان را بر عهده دارد و درواقع فهم مشترک دیگر کارگروه اقتصادی استان مانند توسعه صادرات غیرنفتی، تنظیم بازار، سرمایه‌گذاری و … است.

وی بار دیگر متذکر شد: اشکال ما در کار اقتصادی این است که اطلاعات را احصاء می‌کنیم اما تجزیه‌وتحلیل و آنالیز نداریم، به تولید تأکید می‌کنیم اما به کسب تولید فکر نمی‌کنیم.

ربیعی تصریح کرد: هم‌اکنون درآمد سرانه استان نصف کشور است و کارگروه اقتصادی می‌تواند دیگر کارگروه‌ها را هدایت و در بالا بردن سرانه استان نقش داشته باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۰ ب.ظ

دیدگاه