مهندس قوانلورئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان درجلسه کارگروه تسهیل و رفع:در سال اقتصاد مقاومتی همه دستگاه های اجرایی باید به فکر ایجاد اشتغال جدید باشند

البرز گلستان/ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان در سال ۹۵ گفت: تقویت تولید داخلی ، افزایش صادرات ، حل مشکل رکود ، مهار گرانی و رفع بیکاری که از محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی است از جمله وظایف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است و به همین جهت محور فعالیتهای این کارگروه می باشند .

مهندس  قوانلو در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان در سال ۹۵ که با حضور استاندار گلستان و معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در محل دفتر استاندار گلستان برگزار گردید ، ضمن بیان نقش و جایگاه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانها اظهار کرد: تقویت تولید داخلی بویژه تولیدات صادرات محور و حمایت از تولیدات جایگزین واردات ، افزایش صادرات ، حل مشکل رکود ، مهار گرانی و رفع بیکاری که از محورهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند از جمله وظایف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است ، و اعضای این کارگروه باید نسبت به تصمیمات این کارگروه با جدیت برخورد نمایند .

قوانلو با اشاره به تصمیمات موثر این کارگروه در کاهش نرخ بیکاری در سال گذشته گفت : این کارگروه در سال گذشته ۸ جلسه تشکیل داده است که ۱۰۷ مصوبه این کارگروه توانسته مشکلات ۵۰ شرکت را بررسی و تعداد زیادی از آنها را حل نماید .

وی افزود: حل مشکلات شرکت شمالشرق , بهره برداران معادن ذغال سنگ شرق استان با اشتغال بالغ بر ۵۰۰ نفر ، راه اندازی شرکت کیمیا سفال تولید کننده آجر سفالی که از واحدهای راکد بود و هم اکنون اشتغالی بالغ بر ۵۰ نفر داشته و قابلیت افزایش تا ۲۰۰ نفر را دارد ، حل مشکل شرکت نئوپان شموشک برای حفظ اشتغال کارگران آن شرکت و رفع مشکلات دهها شرکت و واحد تولیدی دیگر از جمله دستاوردهای این کارگروه در سال گذشته بوده است .

قوانلو افزود: تصمیمات این کارگروه باعث حفظ یک هزار و ۵۰۰ شغل در گلستان با جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان شده است .

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان با بیان اینکه هفت برنامه عملی در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» برای وزارتخانه ها تعریف شده است، افزود: این برنامه ها باعث ایجاد ۱۸۴ هزار شغل و رفع مشکلات ۷۵۰۰ واحد تولیدی در کشور    می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی همه دستگاه های اجرایی باید به فکر ایجاد اشتغال جدید باشند.

وی با بیان این که برخی از بانکهای خصوص در سال گذشته تنها ۳۵ درصد منابع خود را به متقاضیان استانی تسهیلات داده اند ، گفت : با تکیه بر بانک های دولتی نمی توانیم از تمام توان استان در بخش صنعت استفاده کنیم ، و لازم است با برنامه ریزی مناسب از ظرفیت بانک های خصوصی در استان بهره ببریم .

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۰ ق.ظ

دیدگاه