وزیر سابق ارشاد در بندر ترکمن: باید تلاش شود مجلسی شکل گیرد که از این وضعیت رکود اقتصادی با حمایت و نظارت دولت خارج شویم

البرز گلستان/سید محمد حسینی ظهر امروز در همایش قرآنی در جمع مردم و علمای شیعه و اهل سنت بندرترکمن اظهار داشت: امروز باید تلاش شود مجلسی شکل گیرد که از این وضعیت رکود اقتصادی با حمایت و نظارت دولت خارج شویم و گره‌گشای مشکلات مردم باشد.

وی افزود: امروز اشتغال و رکود مهم‌ترین مشکل حال حاضر جامعه است و جامعه با توجه به وعده‌هایی که دولت داده منتظر حل این دو مشکل در دوران پسابرجام است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه و نقش تعلیم و تربیت کودکان و خردسالان، تصریح کرد: اهمیت تربیت این قشر آنقدر زیاد است که رهبر معظم انقلاب با همه دغدغه‌ها و گرفتاری‌های که دارند، تقاضای دیدار دوباره دانش آموزان را قبول کردند و آنها را به حضور پذیرفتند.

به گفته حسینی نسل نوجوان و کودک، آینده‌دار این کشور هستند و تأسیس مراکز دینی و تعلیم و تربیت اسلامی مفید به فایده است.

وی با اشاره به روز تولد حضرت علی (ع) گفت: باید سعی شود از برکات و فضائل این روز سراسر نور استفاده شود.

حسینی، حضرت علی (ع) را عامل پیوند همه گروه‌های اسلامی و بین همه فرق و مذاهب اعلام کرد و افزود: برادران اهل تسنن و اهل تشیع و همه به مولا علی (ع) ارادت داشته و به ایشان محبت می‌ورزند و به او افتخار می‌کنند.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) را باید الگویی فردی اجتماعی و البته اسوه‌ای در مسائل سیاسی و اقتصادی و مدیریتی دانست و هر جا که آن حضرت را نصب‌العین قرار دهیم، می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم و کشوری نمونه برای جهان اسلام و دیگر جهانیان باشیم و اگر کم‌توجهی به ارزش‌های متعالی صورت بگیرد، آسیب آن را می‌بینیم.

حسینی سالروز ولادت امام علی (ع) را فرصتی مناسبت برای به خود آمدن دانست و اظهار داشت: باید از این مناسبت‌ها به عنوان زنگ بیداری و هوشیاری برای انجام وظایف خود یاد کنیم.

وی به بیانات گهربار مولا علی (ع) در نهج البلاغه نیز اشاره کرد و افزود: همانطور که قرآن معجزه نبوی است نهج البلاغه نیز معجزه علوی محسوب می‌شود که اگر با مضامین آن آشنا شویم، تاثیرگذار است.

وزیر سابق ارشاد اسلامی ادامه داد: حرکت در مسیری آن بزرگواران، ما را با قدرت و با قوت به‌سوی آینده رهنمون می‌شود.

در این مراسم از دانش آموزان برتر قرآنی تجلیل شد./ تسنیم

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۰ ب.ظ

دیدگاه