باحضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان فاز دوم بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان کلاله در استان گلستان به بهره برداری رسید

باحضور دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش و پزشکی فاز دوم بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان کلاله در شرق استان گلستان با ظرفیت ۹۰ تخت بیمارستانی روز شنبه افتتاح و بهره برداری رسید .

البرز گلستان/ بیمارستان رسول اکرم شهرستان کلاله با ظرفیت اسمی ۱۵۶تخت کلنگ زنی شده بود که بخشی ازساختمان آن در سال ۸۴ با ظرفیت ۵۲ تخت به بهره برداری رسیده بود و تا چندسال گذشته به علت کمبود فضای مفید، تخت، امکانات و تجهیزات تخصصی با مشکلات زیادی برای خدمات رسانی مواجه بود.

با توجه به این امر، تکمیل و احداث فازدوم این بیمارستان در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری های به عمل آمده، تلاش دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مساعدت فعال خیرین سلامت، این پروژه ظرف مدت ۸ ماه تکمیل، تجهیز و آماده بهره برداری شد.

فازدوم بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله شامل ۱۰ اتاق سی سی یو، ۱۰ اتاق آی سی یو، ۸ اتاق ان آی سی یو، بخش اطفال و نوزادان و بخش بستری داخلی مردان و زنان است.

این فاز شامل سه طبقه است که همکف آن بخش مراقبت های ویژه، طبقه اول آن بخش اطفال و نوزادان و طبقه دوم آن نیز مربوط به بخش بستری داخلی مردان و زنان است.

در هر بخش ۴ اتاق vip و ۳ اتاق ایزوله نیز طراحی واحداث شده و همچنین یک اتاق عمل نیز به این مجموعه افزوده شده است.

در این بیمارستان یک بلوک زایمان به مساحت ۲۰۰ متر مربع درحال احداث است و توسعه بخش دیالیز نیز در دستور کار مسئولان شهرستان قرار دارد.

دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان نیز در جمع خبرنگاران و مردم حاضر در مراسم افتتاحیه بیمارستان کلاله ضمن تقدیر و قدردانی از مردم و خیرین در آماده سازی و تکمیل بیمارستان گفت : در دولت تدبیر و امید تلاش کردیم تا بسترهای ارائه خدمات درمانی را برای مردم عزیز محیا کنیم و بحمدالله بیمارستان کلاله نیز با مشارکت خوب و موثر مردم و خیرین در کنار دانشگاه علوم پزشکی مسبب خوبی شد تا این پروژه امروز افتتاح و در اختیار مردم قرار بگیرد تا گامی دیگر در راستای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی به همه مردم در جای جای ایران عزیز باشیم .

نصرت برزگر فرماندار شهرستان کلاله در خصوص افتتاح این بیمارستان گفت: با همدلی ها، همیاری ها، مساعدت ها و پیگیری های انجام شده، ساختمان نیمه تمامی که بیش از دو دهه رها شده بود و می رفت که در ردیف اماکن مخروبه قرارگیرد، به مجموعه بهداشتی درمانی برای خدمت رسانی به مردم محدوده وسیعی ازشرق استان گلستان تبدیل شده است.

برای تکمیل ساختمات فاز دوم بیمارستان کلاله حدود ۱۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۱۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع بوده و فاصله آن از گرگان مرکز این استان حدود ۱۴۰ کیلومتر است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۸ ق.ظ

دیدگاه