مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان:۲۵ شهریور روز جشنواره عاطفه ها با حضور خیرین برگزار خواهد شد

البرز گلستان/مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  گلستان،در خصوص شکل جدید برگزاری جشن عاطفه ها در استان گلستان، گفت: هر ساله در زمان برگزاری این جشن، پایگاهایی را در سطح شهر ها ایجاد می شود، اما من معتقدم شکل و شیوه برگزاری این جشن باید مدرن تر و بروز تر شود و ایجاد این دست پایگاه ها قدیمی شده است.

دکتر امان الله حسین پور در نشست خبری که  در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های بالای استان، افزود: درآمد های کمیته امداد باید افزایش پیدا کند، چرا که متاسفانه اختلاف طبقاتی و محرومیت های فراوانی،  در این استان وجود دارد و تعداد افراد تحت پوشش این کمیته نیز در استان قابل توجه است.

وی خاطر نشان کرد: در سطح استان ۵۳ هزار خانوار، کمک هایی تحت عنوان کمک معاشری، از کمیته امداد دریافت می کنند، همچنین ۶۰ هزار خانوار نیز افرادی را شامل می شوند که به نوعی از تمامی خدمات این کمیته استفاده می کنند، که این آمار برای استان گلستان بالا است و جای تاسف دارد.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۱ هزار دانش آموز و ۷ هزار فرد یتیم نیز از کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات دریافت می کنند و تحت حمایت این کمیته هستند، که این آمار نیز گویای تعداد فراوان نیاز مندان در سطح استان است.

حسین پور در خصوص برگزاری جشن عاطفه ها در استان گلستان، توضیح داد: هر ساله در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، جشن ملی تحت عنوان جشن عاطفه ها در سراسر کشور برگزار می شود، که هدف آن این است که، هیچ دانش آموزی در روز اول مهر، بدون پوشاک و لوازم تحریر مناسب در مدارس و کلاس های درس نباشد.

وی مطرح کرد: برآورد شده برای رفع نیاز حداقلی هر دانش آموز نیازمند، ۲۰۰ هزار تومان مساعدت صورت گیرد، تا حداقل وسایل مورد نیاز این دانش آموزان، در ابتدای سال تحصیلی تامین شود.

وی تصریح کرد: مقرر شده، از بودجه کمیته امداد و سرانه دولتی برای هر دانش آموز نیازمند، در مقطع ابتدایی، ۳۰ هزار تومان و در مقطع متوسطه، ۵۰ هزار تومان به طور مستقیم کمک شود، اما فراهم آوردن مابقی این پول، تا سقف ۲۰۰ هزار تومان نیاز مند مساعدت مردم و خیرین دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: همکاران من در کمیته امداد، از ابتدای شهریور ماه سال جاری به صورت چهره به چهره با اصناف و گروه های مختلف خیرین ارتباط دارند و از آن ها برای کمک به دانش آموزان نیاز مند دعوت می کنند، اما نمود جشن ما در روز ۲۵ شهریور است، که در این روز جشنواره عاطفه ها را با حضور خیرین برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری یک جشنواره در هر یک از شهرستان های استان در روز ۲۵ شهریور، توضیح داد: امسال پایگاه هایی به مانند سال های قبل نخواهیم داشت بلکه شکل کار به صورت شبکه ای و حضور همکاران ما در محله ها و حتی در، درب منازل و یا  واریز وجوه به حساب کمیته امداد، صورت می گیرد.

 

وی در رابطه با شکل جدید برگزاری جشن عاطفه ها در استان گلستان، اضهار کرد: ما هر سال در زمان برگزاری این جشن، پایگاهایی را در سطح شهر ها ایجاد می کردیم، اما من معتقدم شکل و شیوه برگزاری این جشن باید مدرن تر و بروز تر شود و ایجاد این دست پایگاه ها قدیمی شده است.

 

حسین پور اضافه کرد: تجربه سال های گذشته نیز نشان می دهد که استقبالی از این پایگاه ها از سوی مردم صورت نمی گیرد و جمع آوری کمک های مردم به صورت چهره به چهره و شبکه ای و نیز استفاده از روش های الکترونیکی جدید، بهتر از ایجاد پایگاه جواب می دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: ملاک اعتای کمک ها از سوی کمیته امداد، صرفا دانش آموزان تحت حمایت این کمیته نیست و در این طرح به تمامی افراد و دانش آموزان نیاز مند، کمک می شود که برای دست یابی به این هدف از مراکز نیکوکاری در سطح شهرها، کمک گرفته می شود.

 

وی افزود: افرادی که تمایل دارند در این کار خیر شرکت کنند، می توانند کمک های خود را به حساب کمیته امداد به شماره ۰۱۰۲۱۹۶۴۵۹۰۰۰ نزد بانک صادرات و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۰۸۱۸۹ واریز و یا می توانند از طریق شماره گیری کد دستوری *۸۸۷۷*۱# در تلفن همراه خود، کمک های خود را برای کمیته امداد ارسال کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن اشاره به عقد تفاهم نامه‌ای با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توضیح داد: در گام اول این تفاهم نامه، ۱۵۰۰ بسته لوازم تحریر، برای مناطق محروم استان در نظر گرفته شده که که بنا است، نصف هزینه این طرح از طرف کمیته امداد و نصف دیگر توسط سازمان بسیج فراهم شود.

 

وی با اشاره به جمع آوری مجموعا ۶۶۰ میلیون تومان کمک از سوی مردم استان در جشن عاطفه های سال گذشته، عنوان کرد: امسال نیز اعتقاد داریم که مردم سخاوتمند استان بیشتر از این مقدار کمک خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: در دهم مهرماه نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، در اکثر مدارس استان جشن عاطفه ها را برگزار می کنیم، که در این طرح، به آن دست از دانش آموزانی که نتوانستیم کمک برسانیم، رسیدگی خواهد شد.

 

حسین پور اضافه کرد: شعار امسال مهر در انتظار همدلی است که با این شعار حرکت مقدس کمک به دانش آموزان نیاز مند را در شهریور ماه شوع کردیم و ادامه خواهیم داد.

 

وی با بیان درخواست خود از مردم استان مبنی بر حساس بودن آن ها بر کمک هایی که انجام می دهند، مطرح کرد: مردم کمک های خود را به محل هایی که مطمئن هست اعطا کنند، تا یقین داشته باشند که این کمک ها به دست افراد نیازمند می رسد.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران و حوزه رسانه، در تمام کشور همکاران خوبی برای کمیته امداد هستند، اضافه کرد: خبرنگاران نقش بسزایی در افزایش درآمد و اعتماد عمومی مردم نسبت به کمیته امداد ایفا می کنند.

 

حسین پور، با اشاره به وجود ظرفیت مناسب در استان در خصوص پرداخت زکات، توضیح داد: با برآوردی که صورت گرفته، زکات واجب تنها دو محصول گندم و جو در استان ۱۲۰ میلیارد تومان است، این درحال است که در سال گذشته تنها ۲۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی به کمیته امداد تحویل داده شد، و امسال نیز تا به امروز این رقم کمتر از ۵ میلیارد تومان است، اما در مجموع امیدواریم ظرفیت واقعی زکات در استان زنده شود.

 

وی با بیان اینکه، یک ریال از زکات یک استان به استان دیگر منتقل نمی شود، افزود: این زکات نه تنها از استان خارج نمی شود، بلکه در هر شهرستان و منطقه ای که جمع آوری می شود، در همان منطقه هزینه می شود.

 

وی با اشاره به درآمد ۴۳ میلیارد تومانی کمیته امداد در سال گذشته، عنوان کرد: در سال گذشته مجموع پولی که از تمامی صندوق های صدقات در سطح استان جمع آوری شد، ۴۷ میلیارد ریال بود.

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۷ ب.ظ

دیدگاه