دکتر صفایی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گلستان:در سال ۹۴فوریت های پزشکی گلستان ۵۳ هزار و ۶۷۸ ماموریت را انجام داد

البرز گلستان/دکترعلیرضا صفایی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، امروز (۲۵ اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته ماموریت های تصادفی و غیر تصادفی در استان از ۲۷ اسفند ۹۳ آغاز و تا ۱۴ فرودین سال ۹۴ ادامه داشت که امسال ماموریت های ما از (۲۶ اسفند) آغاز می شود.

 وی افزود: در ایام نوروز ۹۴، دو هزار و ۹۳۵ ماموریت انجام شد که از این تعداد ۵۶۹ ماموریت تصادفی و ۵۷۹ مورد به بیمارستان انتقال داده شد.

 صفایی اظهارداشت: در سطح کشور بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ آمبولانس مشارکت دارند، و بیش از دو هزار و ۱۶۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی فعال است که از این تعداد ۴۴ پایگاه در سطح استان وجود دارد که ۱۸ پایگاه شهری و ۲۶ مورد جاده ای است.

 وی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن سال جاری بیش از دو میلیون و ۲۹۸ هزار ماموریت انجام شد، تصریح کرد: در همین راستا استان گلستان توانسته ۵۳ هزار و ۶۷۸ ماموریت را انجام دهد.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به اینکه مجموع ماموریت تصادفات تا پایان بهمن سال ۹۴ در سطح کشور ۵۴۸ هزار و ۹۵۴ مورد بوده سهم استان گلستان بیش از ۱۲ یک هزار مورد بود.

 وی با اشاره به اینکه روزانه ۲۰ تا ۴۰ تصادف به طور متوسط سرویس دهی می شوند، افزود: با توجه به اینکه در روزهای گرم تعداد موتورسوران در جاده ها بیشتر می شود طبیعتا آمار تصادفات ما بیشتر می شود.

 صفایی اظهارداشت: مرکز مدیریت حوادث یک پزشک به صورت ۲۴ ساعته به عنوان مشاور تعیین کرده که پاسخگو بین ۳۰ تا ۶۰ مورد است.

 استان گلستان فاقد آمبولانس هوایی است

وی تصریح کرد: استان گلستان فاقد آمبولانس هوایی است، هلی کوپترهای هلال احمر بیشتر خاصیت پشتیبانی و حمل بار را دارد اما با هماهنگی های انجام شده قرار است تا یک تیم در کنار آشیانه مستقر شود تا در صورت لزوم بتوانیم به مردم و مسافرین ارائه خدمت دهیم.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به چهارشنبه سوری آخر سال، گفت: خانواده ها باید توجه داشته باشند در این ایام ممکن است اتفاقات ناگواری برای فرزندان آنان رخ دهد که می طلبد در همین راستا برنامه ریزی های انجام دهند تا شاهد حوادث دلخراش در سطح جامعه نباشیم.

 وی با بیان اینکه در این ایام یک آمبولانس با اکیپ دونفره در شهر های استان خدمات رسانی می کنند، افزود: در مجموع ۲۲ آمبولانس در این ایام به مردم استان گلستان ارائه خدمت می کنند.

 صفایی اظهارداشت: تعداد ۲۶ پایگاه جاده در استان راه اندازی شد که به مردم خدمات دهی می کنند و در صورت لزوم به روستاها هم ورود پیدا خواهند کرد.

چهارشنبه سوری ۹۳ با ۴۱ درصد کاهش آسیب جسمانی مواجه بوده است

وی  با بیان اینکه ایام چهارشنبه آخر سال سال ۹۲ ،تعداد ۲۲ مورد مصدوم داشته ایم، خاطرنشان کرد: این تعداد در سال ۹۳ به ۱۳ مورد رسیده است که نسبت به سال ۹۲ با ۴۱ درصد کاهش مواجه بوده است.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طی بررسی های انجام شده افراد بیشترین آسیب ها در ناحیه چشم، صورت، دست و پا افراد وارد شده است.

 فعالیت ۲۳۸۰ تخت در بیمارستان های دولتی گلستان

وی در خصوص وضعیت تخت ها در بیمارستان ها، یادآور شد : تعداد دو هزار و ۳۸۰ تخت فعال در بیمارستان های دولتی آماده ارائه خدمات هستند که از این تعداد ۲۱ تخت آن ویژه است.

 صفایی افزود: کل نیروهای  انسانی متخصص که در بیمارستان های استان در حال خدمات دهی است  ۴۵۸ نفر است.

 وی اظهارداشت: طی ۶ ماهه اول سال جاری کل مراجعه به اورژانس های بیمارستان ۶۷۵ هزار و ۵۱۶ مورد وبود که از این تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۰ نفر به اورژانس ۱۱۵ بیمارستان های استان انتقال داده شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۵ ب.ظ

دیدگاه