محمدی رئیس ستاد اقامه نماز گلستان در همایش یاوران نماز: باطرح مبین نسبت به شناسایی نوجوانان و جوانان مؤثر در نماز بعنوان یاور نماز اقدام می شود

البرز گلستان/همایش یاوران نماز شهرستان بندرگز با حضور منیری معاون توسعه مشارکت های مردمی ستاد اقامه نماز و نزدیک به ۳۰۰ نفر یاور نماز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز برگزار گردید.

محمدی مدیر ستاد اقامه نماز در این همایش  بیان داشت: در ستاد اقامه نماز کشور هزاران فاکتور نمازی داریم. در همایشهایی که در مدت این دو روز برگزار می شود به بیان اهداف فعالیت یاوران نماز پرداخته خواهد شد.

ایشان با اشاره به طرح نیک گفت: تلاش ما اینست که با آموزش مربیان مهدهای کودک بتوانیم از این کودکان بعنوان یاوران نماز استفاده کنیم و از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

وی گفت: از دیگر اهداف این طرح آشنایی خانواده کودکان با شیوه های جذب کودکان و نوجوانان به نماز می باشد.

محمدی گفت: از دیگر طرح های ما طرح مبین است که شامل مدیران و مربیان پرورشی آموزش و پرورش می باشد. که با استفاده از مدیران و مربیان آموزش دیده طرح مبین نسبت به شناسایی نوجوانان و جوانان مؤثر در نماز بعنوان یاور نماز اقدام می نمایند.

مشاور استاندار: از طرح های دیگر یاوران نماز طرح شبکه ملی امین یعنی انجمن های مردمی یاوران نماز می باشد. در این طرح هر فرد علاقمند در هر مکان و موقعیت نسبت به جذب، تشویق و ترغیب دیگران به نماز اقدام نماید.

محمدی گفت: شهرستان بندرگز از جمله شهرستان های فعالی در جذب و ثبت نام یاوران نماز می باشد که تاکنون فعالیت های چشمگیری در این زمینه انجام داده اند.

حجه الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه شهرستان بندرگز در این همایش با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج گفت: خداوند می فرماید هر کس که به او توانی داده ایم باید اقامه نماز را زنده نگه دارد.

وی گفت: هریک از ما در هر موقعیت و جایگاهی که هستیم باید به اقامه نماز همت گماریم. اگر در خانه در جایگاه پدر و مادر قرار داریم و یا در اداره بعنوان رئیس اداره مسؤلیت داریم باید در وقت فضیلت بعنوان الگو در اقامه نماز جماعت تلاش نماییم و خود باید در صف اول قرار گیریم.

در ادامه منیری معاون توسعه مشارکت های مردمی ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: فلسفه یاوران نماز دعوت از افراد واقشار مختلف جامعه به نماز است.

وی گفت: یاور نماز کسی است که خودش آمر به نماز باشد و نماز با کیفیت می خواند و در جهت گسترش اقامه نماز در جامعه تلاش می کند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی ستاد اقامه نماز گفت: از ویژگی هایی درباره نماز که خداوند از ما خواسته است اینست که اقامه نماز برای خدا باشد، مانع فحشا و منکر باشد، دائمی و با خشوع باشد.

وی بیان داشت: نماز باید طبق احادیث و روایات از پیامبر و ائمه و در اولویت زندگی ما باشد.

همانگونه که پیامبر (ص) فرمودند مطلوبترین نماز نزد من نمازیست که اول وقت، به جماعت و در مساجد خوانده شود.

منیری در ادامه بیان داشت:

برپایی نماز در سطوح جامعه با همه شرایط و با همه نتایج آن از دیگر اهداف یاوران نماز می باشد.

آقای منیری در ادامه به توضیح و توجیه طرح شبکه ملی امین پرداخت و در خاتمه به سؤالات مطرح شده از سوی حاضرین در خصوص شبکه ملی امین پاسخ گفت.

شایان ذکر است دستگاه هایی چون شهرداری بندرگز، سازمان تبلغات اسلامی بندرگز، ستاد اقامه نماز استان، سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی، صدا و سیما، دانشگاه آزاد و سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری این همایش مشارکت داشته اند

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۸ ب.ظ

دیدگاه