مهندس قزل سفلو مدیر کل منابع طبیعی گلستان:مشکل اشتغال و بیکاری نباید باعث فشار بیش از حد ظرفیت و پتانسیل عرصه های منابع طبیعی استان شود

مهندس قزلسفلو:حدود ۶۰۰هکتار از عرصه های ملی در سال ۹۴ جنگلکاری شده است

البرز گلستان/ مراسم روز درختکاری همزمان با هفته منابع طبیعی با حضور استاندار گلستان و مهندس قزل سفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان وجمعی از مدیران استانی در بوستان روستایی شهرستان آق قلا برگزار گردید.

مهندس قزل سفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در این مراسم ضمن بیان اینکه این مراسم با یاد ۴هزار شهید برگزار شد وشعار این هفته «مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم»می باشد ابراز داشت : در گذشته کمتر به این مقوله پرداخته شده و بخشی از مسایل و مشکلات منابع طبیعی مربوط به این بخشی نگری ها و بی توجهی به مشارکت مردم بوده است اما در سال های اخیر مشارکت مردم در دستور کار سازمان جنگلها قرار دارد.

وی در باره چالشهای جامعه جهانی تاکید کرد:جامعه جهانی با چالش های متعددی در راستای مسایل منابع طبیعی و محیط زیست روبه رو است، تغییر اقلیم، بیابان زایی و کمبود آب شیرین به عنوان ۳ چالش مهم مطرح است و تخریب منابع طبیعی باعث تشدید این موارد می شود.
مهندس قزلسفلو در ادامه تصریح کرد: مشکل اشتغال و بیکاری نباید باعث فشار بیش از حد ظرفیت و پتانسیل عرصه های منابع طبیعی استان شود چرا که تخریب عرصه های منابع طبیعی و آب و خاک کشوررا به دنبال خواهد داشت و ضمن تحت تاثیرقرار دادن اشتغال موجودمشکلات زیست محیطی از جمله ریزگرد ها را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین در خاتمه با بیان اینکه ۵۰۰هزار نهال رایگان بین مردم توزیع شده است، افزود:حدود ۶۰۰هکتار از عرصه های ملی در سال ۹۴ جنگلکاری شده است و کشت گونه های مثمر مانند زیتون، گردو، پسته و سایر سیاه ریشه ها در عرصه های ملی و مستثنیات با مشارکت مردم انجام شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۴ ب.ظ

دیدگاه