مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان: ۳ همایش طبیعت‌گردی تا ۱۵ اردیبهشت در گلستان برگزار می شود

البرز گلستان/محمدعلی فیاضی در سومین نشست تخصصی و کارگاه کارشناسان طبیعت‌گردی کشور با محوریت فعالیت‌های بوم گردی و توسعه پایدار طبیعت‌گردی در مینودشت، اظهار کرد: شواهد و فعالیت‌های اخیر نشان می‌دهد گلستان به دنبال گردشگری مسئولانه با توجه به ظرفیت‌های موجود خود است

وی بابیان اینکه این حرکت می‌تواند اثرات مثبت فراوانی برای استان به همراه داشته باشد، ادامه داد: هم‌اکنون بسیاری از مناطق طبیعی از عنصر توسعه‌یافتگی برخوردار نیستند و حرکت در این حوزه می‌تواند اثرات معنوی بسیاری به همراه داشته باشد.

به گفته وی کار در حوزه گردشگری یک صدقه جاریه و کار الهی است که باید به درک آن و اثرات آن توجه شود.

فیاضی با تأکید بر اینکه اگر نگاه معنوی به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه گردشگری نداشته باشیم به بیراهه می‌رویم، متذکر شد: فعالیت‌های حوزه گردشگری مسئولانه می‌تواند اقتصادی پویا و توسعه‌یافتگی در منطقه و جوامع محلی را به همراه داشته باشد.

وی متذکر شد: باید تمام ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و داشته‌های شما در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و به‌ویژه گردشگری مستندسازی شود و آموزش‌ها در این حوزه تداوم داشته باشد.

مدیر کل اداره کمیته ملی طبیعت گردی کشور تأکید کرد: تور گردانان و اصحاب رسانه نقش بسیاری در معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های مناطق مختلف کشور دارند.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان اظهار کرد: ۳ همایش طبیعت‌گردی در شهرستان‌های کردکوی، گرگان و آزادشهر تا ۱۵ اردیبهشت در گلستان پیش‌بینی‌شده است.

ابراهیم کریمی خاطرنشان کرد: این همایش‌ها باهدف تسریع در طبیعت‌گردی و جدی‌تر دنبال کردن این موضوع در گلستان برگزار می‌شوند.

وی در پایان همچنین از پاک‌سازی پارک ملی گلستان و پارک‌های جنگلی استان با همکاری فرمانداران، سازمان پسماند و تشکل‌های زیست‌محیطی خبر داد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۴:۰۱ ب.ظ

دیدگاه