مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان خبرداد: ارتقای ایمنی عبور و مرور در شبکه های برون شهری هدف مشترک پلیس راه و راهداری

البرز گلستان/مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ارتقای ایمنی عبور و مرور در شبکه های برون شهری را هدف مشترک پلیس راه و راهداری بیان کرد و گفت: در راستای قوانین و اهداف مشترک برای امنیت سفرهای هموطنان در نوروز تلاش می کنیم.

مهندس ” عادل مصدقی ” در جلسه مشترک طرح ترافیکی نوروز ۹۵ با فرماندهان پاسگاههای پلیس راه استان، افزود: به رغم مشکلات و محدودیت های اعتباری، اقدامات ایمن سازی راه ها به گونه ای خواهد بود که بخشندگی و خود معرف بودن راه ها خود را نشان دهند.
وی با بیان اینکه مطابق قوانین موجود در ناجا و راهداری برای ایمنی راه ها اقدام می شود، ادامه داد: ارتقای ایمنی راه ها جزو واجبات قانونی و شرعی مسوولان مرتبط است و برای برگزاری هرچه بهتر طرح ترافیکی نوروزی و ایمن سازی و ارتقای ایمنی راه های استان، اقدامات ستادی و شهرستانی متعددی انجام شده تا به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای که مقصود نهایی ماست، دست یابیم.
مصدقی افزود: هدف از برگزاری این نشست نیز، فراهم سازی زمینه برای استفاده بیشتر از امکانات و تجهیزات یکدیگر و افزایش تعاملات و همگرایی جهت دستیابی به اهداف طرح مشترک ترافیک نوروزی است.
وی، نقش اطلاع رسانی و آموزش را در ارتقای ایمنی راه ها بسیار مهم دانست و گفت: برای گسترش این نقش، نشست های تخصصی با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی برگزار شده تا از این فرصت برای انتقال آموزش های لازم به مردم استفاده شود.
مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان با تاکید بر محدودیت ها و تنگاههای مالی، اضافه کرد: با تفکیک و افزایش فصل اعتباری حمل و نقل استان و پیگیری آن از طریق فرمانداری ها، امیدواریم که در سال ۹۵ با عزم جدی تری برای افزایش ایمنی راه های استان با توجه به هزینه های هنگفت عملیات راهداری عمل شود.

مصدقی اظهارکرد: برای آماده سازی راه ها، خط کشی و لکه گیری آنها انجام شده و یا در حال انجام است و با موضع جدید دادستان مرکز استان برای حل معضل دستفروشان، انتظار توجه ویژه به حفظ و حریم راه ها مد نظر است.
مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان افزود: تمام نقاط دارای تصادف استان با نصب تابلوها و علائم ایمنی و اقدامات کوتاه مدت و زودبازده، ایمن سازی شده و گشت ها و اکیپ های راهداری با تعداد ماشین آلات و نیروهای راهداری تشکیل شده است.
مصدقی گفت: برای ارتقای خدمات درمانی در حین و بعد از تصادفات به هماهنگی و همکاری بیش از پیش سایر دستگاههای خدمات رسان نیازمندیم.
وی ادامه داد: برگزاری جلسات هماهنگی خدمات نوروزی با حضور استاندار و معاونین وی، دستگاههای خدمات رسان دیگر استان و پیمانکاران ملی و بومی، برگزاری شورای راهداری، بازدید مسوولان راهداری و پیگیری تخصیص اعتبارات ایمنی نوروزی از اقدامات انجام شده دیگر برای ارتقای ایمنی راه ها در ایام نوروز ۹۵ بوده است.
وی از روسای ادارات شهرستانی راه و شهرسازی و پلیس راه درخواست کرد که موارد مد نظر دو دستگاه را مورد توجه ویژه قرار داده و تعامل بیش از پیش و بازدیدهای میدانی مشترک از راه ها را سرلوحه وظایف خود قرار دهند.
پیش از سخنان مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان، فرمانده پلیس راه استان و مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان به ایراد سخن پرداخته و نمایندگانی از روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها و فرماندهان پاسگاه های پلیس راه استان نیز، انتظارات خود را از یکدیگر بیان کردند.

photo_2016-03-04_11-19-48

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۱ ق.ظ

دیدگاه