آیت الله نورمفیدی: رییس‏ جمهوری مواضع ایران در سازمان ملل را قاطعانه و شجاعانه بیان کرد

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: رییس جمهوری در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، مواضع ایران را قاطعانه و شجاعانه به دنیا اعلام کرد.

به گزارش گرگان خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ آیت الله ‘سیدکاظم نورمفیدی’ در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان، با تقدیر از اقتدار رییس جمهوری در بیان مواضع ایران افزود: سفر رییس ‏جمهوری بسیار پربار بود و آقای روحانی یک بار دیگر اصول نظام را بدرستی برای جهانیان تبیین کرد.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: این اصول و مواضع با اصول قیم ‏مآبانه کشورهای استکباری دنیا فرق دارد و برگرفته از آموزه ‏های قرآن و اسلام است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ایران هیچ‏ گاه از اصول و مواضع درست و قانونی خود از جمله در مسائل هسته ‏ای دست بر نخواهد داشت در عین حال حاضر هم نیستیم پا روی قوانین جهانی بگذاریم.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: حداقل نتیجه سخنرانی ‏ها و مصاحبه ‏های رییس جمهوری این است که دنیا بیش از پیش به این نتیجه می ‏رسد که آمریکا رژیمی زورگوست و نمی ‏خواهد در برابر خواسته ‏های منطقی و قانونی ایران کوتاه بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان تأکید کرد: در روز هشتم ذیحجه امام حسین (ع) برای خنثی‏ کردن توطئه بازداشت و یا ترور خود از سوی یزید، به سوی سرزمین عرفه نرفت و از مکه به سوی کوفه حرکت کرد.

آیت الله نورمفیدی افزود: امام حسین (ع) در هنگام خروج از مکه در پاسخ به مخالفت برخی یاران و نزدیکان فرمود ‘هر کس که جان و خون گلویش را در دستش گرفته است به یاری ما بیاید.’

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول این هفته با اشاره به خطبه ۱۵۶ نهج‏البلاغه گفت: حضرت علی (ع) در این خطبه می‏ فرماید که حق تعالی مراقبانی را از خودتان و دیده ‏بانانی از اعضا و جوارح خودتان و حافظان صادق، اعمال شما را ضبط می‏ کنند زیرا هیچ چیزی نمی ‏تواند شما را از نظر حافظان صادق بپوشاند نه شب ‏های تاریک و نه درهای بسته.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: این تعبیر حضرت مبتنی بر آیات قرآن کریم است که پروردگار بندگانش را آگاه می ‏کند که دو مَلَک در سمت راست و چپ تمامی اعمال نیک و بد آن ها را ثبت و ضبط می‏ کنند، مَلَک سمت راست هر عمل نیک را ده برابر ضبط کرده اما برای این ‏که آن بنده از عمل ناپسند خود توبه کند به ملک سمت چپ دستور مهلت می دهد.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: وقتی بنده‏ ای از دنیا می‏ رود پروردگار به آن ها امر می‏ کند در عالم برزخ همراه همان بنده که یک عمر با او بوده اند به عبادت بپردازند و ثواب آن را در نامه اعمال همان بنده بنویسند زیرا حق تعالی عاشق انسان و بندگان خود است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۷:۴۸ ب.ظ

دیدگاه