حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان :باید ذائقه مردم را در یوم الله ۲۲ بهمن شیرین کنیم

البرز گلستان/حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا احمدی با اشاره به نزدیک شدن یوم الله ۲۲ بهمن و لزوم حضور حماسی و پرشکوه مردم در راهپیمایی این روز گفت: در یوم الله ۲۲ بهمن روح شادی و نشاط نهفته است چراکه در این روز، رویدادی به وقوع پیوست که بسیار مبارک و میمون بود.
وی افزود: ۲۲ بهمن، یوم الله ظفر و فتح الفتوح عمومی است، به این معنا که در پیروزی انقلاب اسلامی همه ملت ایران دخیل بوده و نقش داشتند، برای همین است که خود مردم دهه فجر را گرامی می دارند و در ۲۲ بهمن ماه شادمانی خود را به رخ جهانیان می کشند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه باید ذائقه مردم را در یوم الله ۲۲ بهمن شیرین کنیم، به دو رویداد مهم در این برهه از زمان اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی امروز در شرایط حساسی قرار دارد، از یک سو اجرای توافق هسته ای و از سویی دیگر دو انتخابات مهم را در پیش روی دارد، باید از این دو واقعه به نفع کلیت نظام و انقلاب اسلامی که حفظ آن از اوجب واجبات است، بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه نخبگان و صاحب منصبان و صاحب نظران در این مسئله نقش دارند، خاطرنشان کرد: از کسانی که در عرصه قدرت و سیاست حضور دارند انتظار می رود که توافق هسته ای و انتخابات را فرصتی برای عمق بخشی پیمان مردم با مولود سیاسی خود یعنی انقلاب اسلامی به کار گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین احمدی با تأکید براینکه همه باید به مفاهیم بلند انقلاب اسلامی وفادار باشند، اظهار کرد: چه موافقان و چه مخالفان برجام باید به مصالح کلان کشور بیندیشند و نگاه خود را با نگاه مقام معظم رهبری تراز و میزان کنند. نه افراط و نه تفریط، برجام یک معاهده با بیرون از نظام بود که اتفاق افتاد اما افراط و تفریط پیرامون آن مذموم است.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص فرجام برجام گفت: در پاسخ به نامه رئیس جمهور، هم خرسندی و هم نگاه مدبرانه معظم له برای تلاش به منظور رسیدن به حد کمال توافق دیده می شود. بنابراین لازم است سیاستمداران و صاحب منصبان در نگاه به برجام نه اظهار ناامیدی کنند و نه اینکه آن را در حد یک اعجاز در تاریخ عنوان نمایند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: در تعامل با دنیا باید به یک الگو تمسک جست و در این زمان بزرگترین الگوی تعامل با دنیا، نگاه فجرآفرین بزرگ تاریخ، امام خمینی (ره) مقدم بر همه نگاه هاست و امروز ترازترین نگاه به امام خمینی (ره) نگاه و نگرش مقام معظم رهبری است که مردم باید خود را معظم له تنظیم و تراز کنند نه با کسی دیگر، با هر سابقه و عنوان سیاسی که باشد.
وی به موضوع انتخابات هم اشاره کرد و آن را رویدادی بزرگ برشمرد و افزود: انتخابات مسئله بسیار مهمی است اما بزرگتر از آن، اصل انقلاب اسلامی است. انتخابات برای این انجام می شود تا منتخب مردم به کمال اهداف انقلاب توجه داشته باشد. در سیره امام خمینی (ره) به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی می بینیم که هیچگاه از انقلاب برای کمال شخصی خود بهره ای نبرد بلکه تمام حیثیت خود ررا در جهت کمال انقلاب به کار گرفت. در موضع گیری ها، هدایت ها، نظارت ها و حتی برخوردهای ایشان، نفسانیت مطلقاً دیده نمی شود و هرچه هست خدامحوری است.
حجت الاسلام و المسلمین احمدی با بیان اینکه مردم و نامزدهای انتخابات باید تلاش کنند تا انقلاب اسلامی که امروز پرچمدار بیداری اسلامی در جهان است، به حد کمال خود برسد، گفت: یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید چهار ویژگی داشته باشد. نخست اینکه یک نماینده باید متدین باشد، یک نماینده انقلابی که می خواهد مسیر انقلاب را بپیماید باید متدین به اصول دین، انقلاب اسلامی، راه شهیدان و آرمان های نظام باشد. کسی که تدین و تقوای الهی نداشته باشد نباید در فهرست گزینه های مردم قرار گیرد چراکه چنین فردی مصالح کشور را به مصالح خود، خواهد فروخت.
وی دومین شرط برای یک نماینده را کارآمدی عنوان کرد و افزود: یک نماینده متدین کارآمد می تواند انقلاب را به کمال برساند و فجر انقلاب را به افق امید نزدیک و نزدیک تر نماید. بنابراین مردم باید علاوه بر تدین، به تخصص و مجرب بودن، صاحب تحلیل و بصیرت بودن یک نماینده هم دقت داشته باشند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه نماینده باید دلسوز باشد و به ایران آباد بیندیشد، اظهار کرد: نماینده انقلابی باید صاحب دقت باشد و به ایرانی آباد بیندیشد. طعم فقر را چشیده و تشنه خدمت باشد و نه قدرت؛ در این صورت به دنبال استمرار انقلاب اسلامی خواهد بود.
وی چهارمین مولفه و شرط نمایندگی را شجاعت دانست و افزود: امروز که سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به جشن نشسته ایم و در ۲۲ بهمن با آرمان های انقلاب میثاق عمومی می بندیم،باید اقرار کنیم که پیروزی قیام امام خمینی (ره) برحسب شجاعت ایشان محقق شده است، بنابراین یک نماینده انقلابی دلداده به نظام باید شجاع باشد تا بتواند در سطح ملی، منطقه ای و جهانی از انقلاب اسلامی دفاع کند. نماینده ترسو تمام افتخارات نظام را بر باد خواهد داد و بزدلی او سبب تسلیم شدن در برابر تشر استکبار می شود.
وی تأکید کرد: روح انقلاب با ترس سازگاری ندارد، پس یک نماینده متدین کارآمد دلسوز باید شجاع باشد تا قدرت دفاع از حیثیت، منطقه و زبان برنده انقلابی را داشته باشد. نماینده شجاع نفوذناپذیر است و وامدار کسی نخواهد بود. نماینده شجاع در احقاق حق مظلوم و قطع دست متجاوزگر همواره در میدان انقلاب حضور خواهد داشت. اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که من یک انقلابی ام، معنا و مفهومش اینست که از استکبار و خدعه های او بیمی ندارم.
ایشان با تأکید براینکه روح استکبار ستیزی ملت ایران، همواره شعله ور می ماند، اظهار کرد: مبارزه یا عدم مبارزه با استکبار تنها و تنها در حدود اختیارات رهبری بزرگ نظام است و امسال نیز مانند سال های پیشین شعارهای مراسم باشکوه ۲۲ بهمن علیه استکبار و مشخصاً آمریکا، اسرائیل و انگلیس کوبنده تر و توفنده تر خواهد بود.
وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب جریان روشنفکری غیردینی همواره در مسیر انقلاب سنگ اندازی کرده است، گفت: در دهه ۶۰ جریان روشنفکری پیوند محکمی با جریان نفاق پیدا کرد و در مقابل رهبریت امام (ره) اظهار وجود کرد اما سیل جریان انقلابی و تبعیت مردم از امام امت، این جریان را مانند خس و خاشاک به ورطه نابودی کشاند. آن روز تحت شعار خلق و دفاع از خلق، سنگ اندازی می کردند و همواره مبارزه با آمریکا را مانع پیشرفت خلق می دانستند، این ها در هر برهه ای با یک نقاب ورود کرده اند.
حجت الاسلام دکتر احمدی با بیان اینکه باید بین روشنفکران غربی و روشنفکران دینی تفاوت قائل شد، گفت: تفاوت روشنفکران دینی با غرب زدگان، در اطاعت پذیری از رهبران دینی است، حال آنکه روشنفکران غیر دینی و غرب زده، اصلی به عنوان امامت و ولایت را نپذیرفته و همواره سد راه امامت جامعه شده اند و امروز روشنفکری غیردینی که اصلاً اعتقادی به نظام ندارند و مدعی ایران پرستی هستند باید مورد توجه مردم قرار بگیرد که اینان به تعبیر مقام معظم رهبری نفوذی هستند. زیرا روشنفکران غرب زده نه انقلاب را قبول دارند نه ایران اسلامی و مستقل را، این عده خود را بدون غرب بی هویت می دانند.
وی بیان کرد: اینان اصلاً با آرمان های انقلاب اسلامی نسبت و سنخیتی ندارند، مردم باید مراقب شعارهای این جریان باشند، اگرچه امروز ممکن است با شعار توافق هسته ای به میدان آمده و به نفی شعارهای اصیل انقلاب از جمله مبارزه با استکبار بپردازند. اگر در میان صاحب منصبان کسی معتقد باشد که بعد از توافق هسته ای، مبارزه با استکبار خاتمه یافته؛ غافل یا نفوذی است. من اطمینان دارم توسعه ایران اسلامی برای غرب زده ها بی معناست، و اگر معنا داشته باشد جاسوس بودن برای غرب را منزلت نمی دانستند و پناهنده نمی شدند.
وی تأکید کرد: مردم و دولتمردان ما به القائات عناصر نفوذی که بیشتر به مدیریت سایه مشغولند توجهی نخواهند کرد به ویژه دولتمردان باید القائات مدیریت سایه را مورد بازشناسی تاریخی قرار داده و از نفوذ آنها جلوگیری کرده و دست رد به سینه آنان بزنند و در غیر اینصورت در مواجهه با آرمان ها و شعائر انقلاب اسلامی از چشم مردم خواهند افتاد و این یک هشدار تاریخی است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

دیدگاه