با حضورمعاون استاندار گلستان , دبیر و اعضای ستاد گرامیداشت ۲۵ ذی الحجه اولین نشست (روز تکریم بازنشستگان کشوری) استان گلستان درسال ۱۴۰۲ برگزار شد

کدخبر:۷۱۲۱۵

از سال ۸۶ روز ۲۵ ذیحجه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است. علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در «سوره انسان» که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. سوره هل اتی در روز ۲۵ ذیحجه در شان اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند.

اما در شورای فرهنگ عمومی اتفاق نظر بر این بود که روز بازنشستگان با یک روز در تقویم رسمی کشور تلفیق شود که بهترین روز برای این منظور روز ۲۵ ذیحجه یعنی روز خانواده بود.

به همین مناسبت  اعضای ستاد بزرگداشت روز تکریم بازنشستگان استان گلستان با حاج گلدی کر معاون منابع انسانی استانداری گلستان دیدار داشتند.

حاج گلدی کر دراین جلسه بازنشستگان را بعنوان افرادی که از تجربه آنان تمام جامعه بهره مند شوند نام برد.

وی افزود:بازنشستگان می توانند در دوران بازنشستگی از ظرفیت های مختلف علمی و دانش بنیان بهره مند شوند و با استفاده برنامه های سازمان فنی و حرفه ای بتوانند هم اوقات خود راپر کنند و هم کمک هزینه ای برای خانواده خود فراهم سازند.

وی همچنین  در جهت رفع مشکلات اداری بازنشستگان اعلام آمادگی کرده و ابراز امیدواری کرد که انشالله در روز ۲۲ تیر ماه روز تکریم بازنشستگان شخص استاندار بتواند در این مراسم حضور پیدا کند.

در ادامه براری مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان  و دبیر ستاد ۲۵ ذیحجه استان گفت :بازنشستگان بعنوان یک نیروی بالفعل و آزمایش داده می تواند به کمک نسل جوان بیایند و اگر از ظرفیت بازنشستگان استفاده نشود یقینا جامعه متضرر می شود.

وی افزود:ما بر این باوریم که آرامش و امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور را مدیون تلاش‌های بی‌دریغ  خردورزانی که طی سال‌های فعالیت خود از هیچ کوششی مضایقه نداشته و با پشتکار و سخت‌کوشی وصف‌ ناپذیر درعرصه آبادانی و سازندگی این مرز و بوم، چرخ‌های عظیم توسعه و پیشرفت را به حرکت درآورده ‌اید هستیم.

دبیر ستاد ۲۵ ذیحجه گلستان در ادامه افزود:به طور قطع این تلاش، پشتوانه‌ای ارزنده برای استحکام پایه‌های اقتصادی، توانمندی‌های صنعتی و انسجام نظام اداری کشور بوده است.

براری اعضای ستاد بزرگداشت ۲۵ ذیحجه استان را شامل استاندار یا یکی از معاونین بعنوان رئیس  ستاد،مدیر صندوق بازنشستگی استان بعنوان دبیر ستاد،مدیران کل آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، تعاون و کار و ورزش و جوانان و دو نفر بازنشسته با تجربه و متخصص به انتخاب دبیر ستاد بعنوان اعضای ستاد نام برد.

استان گلستان دارای بیش از ۳۵ هزار بازنشسته می باشد که با نظر اعضای ستاد مقررشد دستگاه‌های اجرایی بازنشستگان نمونه خود جهت تقدیر در روز ۲۲تیر ماه به ستادمعرفی نمایند.

انتهای پیام

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۴۰ ب.ظ

دیدگاه