هشدا رجدی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از کمبود آب در استان: سرانه هرایرانی از آب ۲۰۰۰متر مکعب ولی در گلستان ۱۵۰۰مترمکعب

به گزارش پایگاه خبری شرکت آبفا گلستان مدیرعامل شرکت آ ب و فاضلاب استان گلستان گفت: شهروندان آب شرب را درست و بهینه مصرف کنند .
مهندس محمد هادی رحمتی با بیان این مطلب که همه مردم باید درست مصرف کردن را سرلوحه کارهای خود قراردهند افزود با توجه به شرایط استثنایی که در شهر گرگان وجود دارد شهروندان بیش از پیش مصرف آب شرب را مدیریت کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اقزوذ: آب و هوا، دو عنصر مهم و اساسی هستند که هیچ جایگزینی برای آنها، وجود ندارد و برهمین اساس از این منابع طوری استفاده نکنیم که در آینده باعث گردد که خود را نبخشیم.
به گفته وی، میزان کل آب استان از منابع مختلف آبی، ۲ میلیارد و ۴۸۵ میلیون مترمکعب است و سرانه هر گلستانی به طور میانگین در یک سال ۱۵۰۰ مترمکعب خواهد بود که این نشان از کمبود آب در استان دارد، زیرا سرانه هر ایرانی حدود ۲ هزار مترمکعب می باشد.
مهندس رحمتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای گذر از بحران کم آبی در فصل تابستان افزود با تلاش مجموعه همکاران توانستیم تابستان سالجاری را بدون مشکل کم آبی سپری کنیم.
وی تصریح کرد: با این وضعیت، فقر منابع آبی در استان کاملا مشهود و ملموس است و براین اساس، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص مصرف بهینه آب بر عهده رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان می باشد.
رحمتی ادامه داد: خدمت رسانی در زمینه آب به هر شکلی، زیربنای توسعه یک شهر، یک استان و در نهایت، یک کشور است و باید همه در این راستا تلاش نمائیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد شرکت آب وفاضلاب استان گلستان از تمام ظرفیتها در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب شرب استفاده خواهد کرد و با هماهنگی های صورت گرفته با ائمه جمعه و سازمان آموزش و پرورش استان بر ضرورت اجرای فرهنگ سازی تاکید شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۰۸ ق.ظ

دیدگاه