معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در مراسم هفته ثبت احوال :اگر آمار ثبت وقایع حیاتی نباشد در برنامه‎ریزی کلان موفقیتی حاصل نمی‎شود

البرز گلستان/مراسم هفته ثبت احوال  و جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان با حضور طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان دهریه مدیر کل اتباع خارجه و مدیر کل پست و فرمانداران استان و مدیران اجرایی در ساختمان استانداری برگزار گردید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در ابتدا  با بیان اینکه ثبت‌احوال از ظرفیت‎های خوب نظام اسلامی است، گفت: در اکثر کشورهای دنیا و در حال توسعه ثبت‌احوال و ثبت اسناد جزو نهادهای مفید تلقی می‎شوند.
طهماسبی افزود: دنیای پیشرفته اسناد سجلی خود را با شدت امنیتی فراوان صیانت می‎کند برای اینکه از نفوذ پیش‌گیری شود.
وی با بیان اینکه اسناد سجلی و ثبت‌احوال یکی از راه‎های نفوذ هستند، گفت: دشمن برای ۷۰ سال آینده روی یک کشور برنامه‎ریزی و تلاش می‎کند به دلیل حساسیت اسناد سجلی و جاسوسی لازم است به این مهم توجه بیشتری شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اظهار کرد: در دوره‎های گذشته افراد زیادی در ثبت‌احوال دستگیر شدند به دلیل اینکه شناسنامه به مشکوک‎التابعین ارائه می‎کردند.
طهماسبی ثبت آمار حقیقی را در برنامه‎ریزی مهم خواند و گفت: باید اهمیت کار ثبت‌احوال از لحاظ آماری توجه شود طرح تحول توسعه در برنامه‎ریزی‎ دولت‎ها مهم است اگر آمار ثبت وقایع حیاتی نباشد در برنامه‎ریزی کلان موفقیتی حاصل نمی‎شود.
وی با اشاره به اینکه خروجی آمار وقایع حیاتی باید از ثبت‌احوال مورد استناد قرار بگیرد، افزود: ثبت‌احوال باید منبع و ماخذ باشد حتی اسناد هویت افرادی از گلستان که در خارج از کشور به سر می‎برند باید به آمار این ارگان اضافه شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه منابع استان در زمینه تولید و انتشار آمار انسانی باید ثبت‌احوال باشد، گفت: تا به امروز آمار دقیقی در زمینه تعداد رای‌دهندگان و رای اولی در شهرهای استان نداریم با وجود رصدهای مختلفی که در این زمینه صورت می‎گیرد آمار پراکنده به ما می‎دهند که این وضعیت اصلا خوب نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان سپس در باره مهمترین ارکان انتخابات  چهار مولفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مردم را نام برد.
علی‎اصغر طهماسبی  سپس اظهار کرد: ستاد انتخابات دارای هفت کمیته است که به منظور تامین امنیت انتخابات ۱۸ جلسه برگزار شد.
وی تصریح کرد: تمام گلوگاه‎هایی که میزبان برگزاری انتخابات هستند و صندوق اخذ رای در آنجا گذاشته می‎شود همه آنها رصد می‎شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه ۵۶ روز کاری تا برگزاری انتخابات باقی مانده است، افزود: دولت‌مردان تمام هم و غم خود را معطوف به برگزاری انتخابات سالم کردند.
طهماسبی با اشاره به اینکه در استان گلستان ۱۶ نفر کاندیدای خبرگان شدند، گفت: ۱۵ نفر از ثبت‎نام‌کنندگان را علمای استان تشکیل می‎دهند و یک کاندیدا نیز از بانوان است.
وی با اشاره به اینکه جمعیت استان گلستان یک میلیون و ۹۱۶ نفر است، بیان داشت: از این تعداد یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و ۵۷ هزار و ۹۶۹ نفر رای اولی محسوب می‎شوند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸ ق.ظ

دیدگاه