برزگرفرماندار شهرستان کلاله: اهالی روستاهای درمعرض خطر شهرستان کلاله جابه‌جا می‌شوند

البرز گلستان/نصرت برزگر فرماندارکلاله در مراسم افتتاح ۲۵ واحد مسکونی در روستای حاجی بیک علیا و سفلی اظهار داشت: ۱۰ روستای شهرستان کلاله که در معرض خطر سیل و رانش قرار داشتند جابه‌جا می‌شوند.

وی افزود: با ساخت ۲۵ واحد مسکونی در سایت حاجی بیک اهالی ۲ روستای حاجی بیک علیا و سفلی بخش پیشکمر کلاله به این منطقه نقل مکان کردند.

نصرت برزگر افزود: ۱۰ روستای این شهرستان در معرض خطر قرار دارند که شرایط برای جابه‌جایی اهالی ۳ روستای حاجی آباد علیا، سفلی و سوار وسط فراهم شده است.

فرماندار کلاله تصریح کرد: ۷ روستای یل چشمه بالا و پایین، قرانکی جنگل، قره یسر پایین، کرلر، عزیز آباد، چورک‌پیشکمر در طرح ایمن سازی قرار گرفته‌اند.

رئیس مدیریت بحران کلاله اظهار کرد: مشکل آب و برق و خانه بهداشت اهالی سایت ۴۰ هکتاری حاجی آباد رفع شد و برنامه گازرسانی، ساخت مدرسه و جاده این سایت در حال پیگیری است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کلاله هم در این مراسم از اعطای بیش از ۲ میلیارد و یکصد میلیون تومان تسهیلات کم بهره برای اهالی این سایت خبر داد و افزود: برای بیش از ۱۷۰ خانوار اهالی پرونده استفاده از تسهیلات تشکیل شده و تاکنون ۹۵ واحد ساخته و در اختیار اهالی این روستاها قرار گرفته است.

حسینی تصریح کرد:امروز هم ۲۵خانه در اختیار اهالی  این دو روستا قرار گرفته است.

وی افزود: به‌زودی زمین مورد نیاز اهالی روستای سوار وسط هم در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا کار کوچ اهالی این روستا هم نهایی شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کلاله تاکید کرد: تاکنون بیش از ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در اختیار اهالی این روستاها قرار گرفته است.

کلاله یکی از شهر ها ی استان گلستان می باشد که دارای جاذبه های دیدنی می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۳ ق.ظ

دیدگاه