یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلادر اول بهمن در گرگان برگزار می‎شود

البرز گلستان/محمود خطیر امشب در گفت‎‌وگو با خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه یادواره شهدای گردان حمزه سید الشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلا برای نخستین بار در گرگان برگزار می‎شود، اظهار کرد: در سنوات گذشته این یادواره در شهر قائمشهر برگزار می‎شد.

وی تصریح کرد: یادواره گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلا شمال کشور در یکم بهمن سال جاری و در مصلی شهر گرگان با حضور مدعوین و خانواده شهدا برگزار خواهد شد.

دبیر یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا با بیان اینکه گردان حمزه سید الشهدا در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲۳ سردار و فرمانده شهید به خود دیده ، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس فرمانده‎هان رشیدی چون ناصر بهداشت، یوسف سجودی، مهدی خوش سیرت، محمد علی مالک، صادق مکتبی، حاج جعفر شیرسوار فرمانده این گردان افسانه‎ای شدند و هر یک از این فرمانده‎ها به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

دلاورمردی‎ها و خط‌شکنی‎های گردان حمزه سیدالشهدا در ۸ سال دفاع مقدس زبانزد بود

دبیر یادواره شهدای گردان حمزه سید الشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلا خاطرنشان کرد: دلاورمردی‎ها، جسارت‎ها، خط شکنی‎های این گردان در هشت سال دفاع مقدس زبانزد بود و این گردان در عملیات‎های والفجر مقدماتی، کربلای پنج، کربلای هشت، تک جزیره، کربلای ۱۰ و والفجر ۱۰ حضور داشت و همچنین این گردان از پاسگاه زید و کارخانه نمک حفاظت می‎کرد.

خطیر یادآور شد: استان گلستان از گردان حمزه سید الشهدا لشکر ۲۵ کربلا سردارهای شهیدی چون صادق مکتبی، حجت الاسلام محمد ملک و داود شیخ هدایتی را در راه پاسداری از انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم بعث عراق که تا دندان مسلح بود تقدیم کرده است.

وی بیان داشت: هنوز سخنران این یادواره شهدا به صورت قطعی مشخص نشده است، اما برای برگزاری این یادواره شهدا برنامه‎های متنوعی را دنبال می‎کنیم.

دبیر یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلا افزود: نشست‎های مختلفی از جمله با سردار ملک و سردار صادقی برای برگزاری این یادواره صورت گرفته است و به دنبال این هستیم با همکاری حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس، شهرداری و استانداری و دستگاه‎های اجرایی یادواره‎ای در خور شان این عزیزان برگزار کنیم.

گفتنی است، رزمندگی و مردانگی گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ۲۵ کربلا در دفتر تاریخ دفاع مقدس ثبت شده است و این گردان پرتوان که از رزمندگان آن از استان‎های گلستان، گیلان و مازندران بود به نام «شیران شرزه» یاد می‎شود و در طول هشت سال دفاع مقدس ۳۱۳ شهید بزرگوار را تقدیم آرمان‎های امام(ره) و انقلاب اسلامی کرده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۹:۰۴ ب.ظ

دیدگاه