نوری رئیس اداره بهزیستی شهرستان کردکوی خبر داد: احداث ۳۰ موردمسکن برای خانواده های معلولین که ۷مورد آن خانواده های دومعلول هستند

کدخبر:۷۸۵۰۹

البرز گلستان/ اسماعیل نوری رئیس اداره بهزیستی شهرستان کردکوی به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد گفت : روز خبرنگار فرصت ارزشمندی برای شناسایی و تکریم افراد فرهیخته می باشد.

وی افزود:۲۸۱۳ معول دارد ۱۷۸۲ نفر معلول شهری ۱۰۳۲۱ نفر معلول روستایی  می باشد.

وی افزود: در حوزه توانبخشی ۵ مرکز وجود دارد . ما سمعک ویلچر و واکر به افراد ممعلول می دهیم.

وی افزود:تعداد ضایعه نخایی ۴۸ مورد می باشد.و تعدا ۸۴ مورد از تهسیلات اشتغال زایی استفاده کردند.

وی گفت:در سال ۱۴۰۱ ۳مورد و ۱۴۰۲ ۲مورد جهیزیه به زوجین تحت پوشش اهدا شده است.

نوری در ادامه بیان کرد:زنان سرپرست خانوار۲۱۵نفر وتعداد ۱۶ نفر کدوم امدادبگیر می باشند و کودکان ۳ قلو دو مورد در شهرستان می باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کردکوی گفت : در حوزه مسکن ۳۰ مورد احداث که ۷مورد دومعلول بوده اند.

نوری گفت: در حوزه پیشگیری سه مرکز کمپ ترک اعتیاد می باشد که طرفیت اسمی هر کمپ ۳۰ نفر و تعداد ۲۹۰ نفر در طول ۵ماه تحت ترک بوده اند.

نوری رئیس اداره بهزیستی شهرستان کردکوی در ادامه افزود:بیشترین موضع مطرح شده در تماس با اورژانس اجتماعی شهرستان کردکوی در سال ۱۴۰۲ در بحث اختلافات خانوادگی،خانواده های دارای اعتیاد،مراجعات حضوری در خصوص کمک موردی و حمایت های مالی و در درجه بعدی مسامحه و غفلت در نگهداری از کودکان بوده است.که با انجام کارهای مددکاری و تسهیل گری و مشاوره اقدام لازم صورت گرفته است.

وی گفت :شهرستان کردکوی طبق آمار سال ۱۴۰۲دارای ۲۸۱۳نفر معلول تحت پوشش بوده که ۱۷۸۲نفر در شهر و۱۰۳۱ نفر در روستا زندگی می کنند.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۸ ب.ظ

دیدگاه