حجت‌الاسلام دیلم دبیر ستاد امر بمعروف و نهی از منکر استان گلستان خبرداد : شعار امسال هفته امر بمعروف حماسه حسینی و گفتمان زینبی/اجرای چهل طرح شهید چهل معروف

کد خبر:۷۸۰۵۳

البرز گلستان: حجت‌الاسلام دیلم دبیر ستاد امر بمعروف و نهی از منکر استان گلستان در نشست با خبرنگاران استان گفت: رسالت امر به معروف از بدو تشکیل نوعا حفظ دین و ارزش‌ها است.

حجت الاسلام دیلم در ادامه بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فعالیت های مهم در راستای اعتلای کشور است که با همت مردم ومسئولین از طریق آموزش و آگاه سازی پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
وی گفت؛ اساس امر به معروف از سیره ائمه اطهار و قرآن و قیام عاشورا که بخاطر احیا دین بوده و امام حسین علیه السلام گفت هدف از قیام امر بمعروف و نهی از منکر می باشد.
وی افزود:شعار امسال هفته امر بمعروف حماسه حسینی و گفتمان زینبی می باشد.
حاج اقا دیلم گفت : ایام هفته امر بمعروف و نهی از منکر شامل : روز اول بنام امر بمعروف و نهی از منکر   پوشس اسلامی ، خانواده پایدارو روز دوم جوانی جمعیت و جامعه پویا می باشد

وی افزود:روز سوم نظارت همگانی و جامعه متعالی روز چهارم صیانت از حقوق عامه و فساد سایزی و روز پنجم آموزش عمومی و توانمند سازی اجتماعی می باشد روز ششم مردم محوری و تشکل سازی می باشد روز هفتم قانونگرایی و حمایت از شهروند مسئول می باشد.روز هشتم آگاهی بخشی و بهبودی سرمایه اجتماعی‌ نامگذاری شده است.

وی افزود:در این هفته نشست های در حوزه و دانشگاه برگزار می شود و در سطح استان تبلیغات میدانی امر بمعروف و نهی از منکر انجام می شود.
حجت الاسلام دیلم افزود:در هفته امر بمعروف دیدار با خانواده شهدا واجرای طرح چهل شهیدو چهل طرح دیوار نویسی و سخنرانی پیش از خطبه در نماز جمعه گرکان و گردهمایی مبلغان و مبلغات و انتشار ویژه نامه خط معروف در سراسر استان و دیدار با علما و مسابقه نقاشی با همکاری بهزیستی با موضوع بهترین عکس با موضوع امربمعروف و زیارت قبور شهدااز جمله برنامه های این هفته می باشد.

وی افزود: جلساتی با مسئولین هیئت تبلیغات و مذهبی برگزار شده تا ارائه دهنده برنامه های برای نسل های آینده باشد. و نشست با نماینده ولی فقیه در استان از برنامه های هفته می باشد.
حجت‌الاسلام دیلم دبیر ستاد امر بمعروف و نهی از منکر استان گلستان در ادامه گفت :در سال ۱۴۰۲حدود ۵۴ نامه پیگیری و به دادستانی اعلام شد.

وی اعلام کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر برنامه های متعددی از قبیل معرفی فعالان مردمی،دیدار با خانواده های شهدای امنیت، گردهمایی مبلغان دینی و علمای استانی، حضور در برنامه رادیوی و انتشار ویژه نامه خط معروف کشوری، هم اندیشی با اساتید و حوزه و دانشگاه پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، همایش ویژه بانوان بانوان زینبی برگزار می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان در پایان از برگزاری جشنواره و مسابقات فرهنگی با موضوع ارسال اثرات نوجوانان و جوانان در قالب شعر، قصه نویسی،کتابخوانی، عکاسی، نقاشی، فیلم کوتاه، موشن گرافی خبر داد و گفت به بهترین آثار جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۲ ب.ظ

دیدگاه