آشنایی با  زندگی نامه شهدای نیروی دریایی استان گلستان، شهید فتح خرمشهر خداقلی رجبلو

کدخبر؛۷۷۹۸۰

البرز گلستان، با  زندگی نامه شهید خداقلی رجبلو

نام پدر: دوستعلی رجبلو

نام مادر: ایراندخت رضاییانی

شهید خداقلی در سال ۱۳۴۰ در رامیان در یک خانواده کشاورز به دنیا آمد. دوره کودکی را بهمراه پدر و مادر در منزل و زمین های کشاورزی گذرانید. دوره ابتدایی را در مدرسه ایرج در ۵ سال پشت سر نهاد و دانش اموز ممتاز کلاس در پایه های مختلف بود. سپس دوره راهنمایی را در مدرسه بهزاد در سه سال تحصیل نمود. بعد از آن وارد دبیرستان شد که در سال ۱۳۵۶ در دبیرستان با دانش آموزان انقلابی محرمانه کار می کردند و در سال ۱۳۵۷ فعالیت انها علنی شد که نام دبیرستان آنها شریعتی شد. او در کلاس های درسی و در جمع دانش آموزان مقاله هایی به حمایت از انقلاب شکوهمند اسلامی خوانده و عضو انجمن اسلامی دانش آموزان بود و در سالی که موفق به اخذ دیپلم شد بعلت انقلاب فرهنگی تمام آزمون های ورودی دانشگاه ها تعطیل شد.

او تابستان را به سپاه مراجعه نمود و در قسمت فرهنگی مشغول به کار شد. پس از مدتی به فکر گرفتن دفترچه آماده به خدمت شد سپس عازم سربازی شده در نیروی دریایی مشغول به خدمت گردید. در آخرین باری که به مرخصی آمده بود قبل از برگشت به عموی خود گفت: عمو من به خونین شهر خواهم رفت و ترکشی بر پیشانی ام خواهد خورد و من به آرزویم خواهم رسید. او همچنانکه در پیروزی انقلاب اسلامی زحمات زیادی متحمل شد برای دفاع از انقلاب نیز همیشه در صحنه بود و حضور داشت. روزی که بنی صدر در ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ آن حادثه را آفرید، حزب الهی ها و انقلابیون را مورد آزار و اذیت قرار داد، منظور در دانشگاه تهران، فردای آن روز جمعه بود. بهمراه یکی از بستگان به نماز جمعه در دانشگاه تهران رفته بود که جزء آنان بود که به حمایت انقلابیون و انقلاب اسلامی شعار سر میداد.

بالاخره از طرف نیروی دریایی عازم جبهه حق علیه باطل شدند و محل خدمت ایشان خرمشهر بود که پس از مدتی دفاع جانانه از مرز و بوم ایران اسلامی مان بر اثر ترکش خمپاره ۶۰ به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

ضمنا در آخرین نامه به خانواده گفته بود که من عازم جبهه هستم، برای رستگاری من دعا کنید.

در چهارم آبان ماه ۱۳۶۰ در خونین شهر به شهادت رسیدند و دقیقا ترکش بر پیشانی ایشان اصابت نموده بود.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴ ب.ظ

دیدگاه