گردهمایی فرماندهان وکلاه سبزان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس با یاد ۱۲ شهید نیروی در یایی در استان گلستان

کدخبر۷۷۸۸۷

البرز گلستان: به همت نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ایران در استان گلستان  گردهمایی نیروهای کلاه سبز نیروی دریایی وتحلیل از دوازده شهید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان  در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.

در این نشست که کلاه سبزان تکاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سراسر کشور حصور پیدا کند سید محسن طاهری نماینده مجلس خبرگان از لستان گلستان دکتر اسدی مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران استان و مهندس حبیبی مدیرکل راه آهن شمالشرق۲ گلستان و محمد کاملی مدیر بیمه دی استان گلستان،  حسینی مدیر کل استاندارد استان،  جعفری معاون بانک ملی استان ، وطنخواه رئیس مرکز بهداشت گرگان و دکتر زارع از دانشگاه علوم پزشکی و ناخدا صمد فرمانده تیپ کلاه سبز نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس و ناخدامبارکی از جانبازان نیروی دریایی و جمع کثیری از مردم دوستدار یاد شهدا حصور داشتند. در ابتدا ناخدا مصطفی خسروی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ایران در استان گلستان  ضمن گرامیداشت یاد شهدا ارتش و همه نهاد های حاضر درحماسه دفاع مقدس از نقش بی بدیل تکاوران کلاه سبز با فرماندهی ناخدا صمدی در آزادی خرمشهر سخنانی ایراد کرد و بانام و یاد شهدای دریایی خاطره آنان را گرامی داشت و نسبت به حضور حاضران در این مراسم و یاد واره قدردانی کرد.

ناخدا مصطفی خسروی در این همایش با بیان صفات تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تکاور را یک فرد کارآزموده، متبحر نظامی، علمی، سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: تکاور خلاصه نیروهای مسلح یک کشور است و در آسمان، زمین، رو و زیر سطح دریا متبحر و کارآزموده به تکنیک و تاکتیک است.

وی با اشاره به اینکه امنیت‌آفرینی محدود به خلیج فارس نیست، خاطرنشان کرد: غیورمردان نیروی دریایی ارتش علاوه‌بر تامین امنیت برای چرخش اقتصاد کشور نیز نقش‌آفرینی کردند و از واردات مواد غذایی تا حفاظت از کاروان و مقابله با دزدان دریایی با تمام توان پای کار آمدند.

در ادامه ناخدا هوشنگ صمدی با بیان خاطرات تکاوران کلاه سبز ارتش ج.ا.ایران در  آزاد سازی خرمشهر گفت: نیروی دریایی ارتش در شصت و هفتمین روز جنگ تحمیلی، دشمن را تحقیر کرد و کارستان به‌یادماندنی انجام داد.

فرمانده  تکاوران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس در ادامه افزود: آحاد ملت ایران در جنگ نابرابر عراق علیه ایران برای دفاع از وطن به میدان آمدند که در نتیجه این جانفشانی، ارتش عراق که می‌خواست یک روزه خرمشهر را تصرف کند ۳۴ روز پشت دیوارهای خرمشهر ماند.

در ادامه سید مخسن طاهری نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت : جایگاه نیروی دریایی ارتش در تامین امنیت بر همگان روشن و مبرهن است و امیدواریم بیش از پیش قدردان این نیروی مقتدر باشیم.

آیت‌الله سیدمحسن طاهری ادامه داد: در طول تاریخ به ویژه پس از انقلاب، امنیت را مدیون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستیم که در این مسیر حفاظت از مرزها و دریاها را برعهده نداشت بلکه در حوزه اقتصادی و تجارت نیز پای کار بود و امنیت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تامین کرد.

وی در ادامه از مردم خواست با حضور در پای صندوقهای رای به ندای امام و رهبری لبیک بگویند.

در خاتمه از خانواده شهدا و نیروهای منتخب تقدیر شد .

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲ ب.ظ

دیدگاه