حسینی مدیرکل استاندارد استان گلستان:در ۹ ماهه نخست سالجاری، از ۶ هزار و ۴۲۰ واحد صنفی، فروشگاه و مراکز عرضه در قالب طرح طاها توسط کارشناسان و بازرسان استاندارد در استان بازرسی شد

کدخبر:۷۴۹۶۵

البرز گلستان به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان گلستان، سید مهدی حسینی اظهار داشت: نظارت بر مراکز عرضه و فروشگاه‌ها، یکی از وظایفی است که استاندارد به موازات کنترل خطوط تولید و نظارت بر کالاها در مبدا، اجرا می‌کند.
وی در ادامه گفت: در ۹ ماهه نخست سالجاری، از ۶ هزار و ۴۲۰ واحد صنفی، فروشگاه و مراکز عرضه در قالب طرح طاها توسط کارشناسان و بازرسان استاندارد در استان بازرسی شد که هدف از این بازرسی‌ها، علاوه بر اشاعه فرهنگ استاندارد و اطمینان بخشی به جامعه در خصوص ایمن بودن کالاهای استاندارد، نا امن کردن بازار، برای کالاهای بی‌کیفیت و بدون نشان استاندارد است.
وی افزود: در این راستا تعداد ۲۵۳ کالای دارای نشان استاندارد از مراکز عرضه و توزیع، خریداری و برای آزمون به آزمایشگاه‌های اداره کل و نیز ‌های همکار تایید صلاحیت شده، ارسال شد.
به گفته حسینی، بررسی نتایج ۱۹۰ کالای مورد آزمون قرار گرفته از میان نمونه‌های اخذ شده، حاکی از انطباق ۱۴۸ نمونه با استانداردهای ملی مربوطه و همچنین مغایرت ۴۲ مورد بوده است که نمونه‌های غیر استاندارد متعلق به استان‌های دیگر، برای اقدام قانونی به استان محل تولید ارجاع و با نمونه‌های تولید داخل استان نیز مطابق قوانین و مقررات رفتار خواهد شد.
مدیرکل استاندارد گلستان با اظهار رضایت از همکاری اصناف و فروشگاه‌ها در انجام وظایف استاندارد و نظارت بازرسان، از سازمان صمت استان، فرمانداری‌ها و اصناف شهرستان‌ها نیز به‌دلیل مساعدت و تلاش در متقاعد و همراه کردن واحدهای صنفی به همکاری با استاندارد در سالجاری، قدردانی نمود.
حسینی در پایان به گلستانی‌ها یادآور شد در صورت مشاهده کالاهای مغایر با استاندارد در بازار، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ و یا پیامک ۳۰۰۰۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند و یا اینکه شخصا با ارسال پیامک رایگان به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع حاصل نمایند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۴ ب.ظ

دیدگاه