دکتر شبیهی رئیس مرکز بهداشت استان از غربالگری دیابت و فشار خون بالا برای بیش ۵۴۷ هرار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال جمعیت هدف استان تا کنون خبر داد

کدخبر:۷۴۹۰۲

البرز گلستان رئیس مرکز بهداشت استان از غربالگری دیابت و فشار خون بالا برای بیش از ۵۴۷۵۹۳ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال معادل ۴۰ درصد جمعیت هدف استان گلستان تا ۹ دی خبر داد.

🔸دکتر موسی الرضا شبیهی گفت: این طرح ملی از ۲۰ آبان در سطح استان با شعار آگاهی زودتر ، مراقبت موثرتر آغاز شده و تا ۱۵دی ادامه خواهد داشت.

🔸دکتر شبیهی خاطر نشان کرد: براساس نتایج حاصل از اجرای این پویش ملی از ابتدای طرح تاکنون ۹۸۴۸ نفر با عنوان احتمال ابتلا به فشار خون بالا و۱۳۲۳۵ نفر با عنوان احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شده اند.

🔸دکتر شبیهی گفت: گروه در معرض خطر دیگری که در این پویش شناسایی شدند افراد با قند خون در محدوده پره دیابت (FBS بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ ) و فشار خون در محدوده پیش فشار خون بالا ( فشار خون بین ۱۲۰/۸۰تا ۱۴۰/۹۰) بودند که به ترتیب ۴۷۴۰۴ و ۱۱۰۱۲۱ نفر از افراد غربالگری شده را تا کنون شامل شدند.

🔸وی افزود:رعایت سبک زندگی سالم و توجه به توصیه های بهداشتی و مراجعه در بازه های زمانی ۶ ماهه به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های بهداشت در افراد با تشخیص پره دیابت و پیش فشار خون بالا جهت اندازه گیری قند و فشار خون از ابتلا این افراد به دیابت و فشارخون بالا در آینده پیشگیری می نماید.

🔸وی خاطر نشان کرد:مهم‌ترین هدف این طرح، تشخیص و کنترل زودهنگام دیابت و فشارخون ، شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون و مداخله برای پیشگیری از بیماری‌های ثانویه در این افراد است . انجام

غربالگری برای جمعیت هدف در این پویش ملی به طور رایگان در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سطح استان انجام می‌شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۶ ق.ظ

دیدگاه