یوسفی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن کشاورزی گرگان خبرداد: صادرات ۱۴۵ میلیون دلار مواد غذایی و ساختمانی و کالاهای دیگر به ۳۳ کشور در سال گذشته توسط اتاق

کدخبر:۷۳۴۹۱

البرز گلستان/نشست هیئت رئیسه اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن کشاورزی گرگان با اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات اتاق برگزار شد

یوسفی رئیس اتاق در این نشست گفت :یکی از اهداف ما با حضور اصحاب رسانه  با همدیگر تبادل فوری برای برون رفت از مشکلات استان داشته باشیم.

وی افزود:راه دیگر استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه  می باشد و ما از مزیت همسایگان مخصوصا ترکمنستان بهره ببریم ودر سفر به ترکمنستان موجب شد مسائل و مشکلات برطرف شود و ما بدنبال استفاده از ظرفیت کشور ترکمنستان می باشد

یوسفی در ادامه بیان کرد:در سال گذشته ۱۴۵ ملیون دلار صادرات مواد غذایی و ساختمانی داشته به ۳۳ کشور بوده و در در بحث آموزش ۲۵ دوره آموزشی برای تجار جهت آشنایی با قوانین برگزارشده است.

یوسفی گفت : ۱۰کمیسون اتاق با حضور مسئولین فعال می باشد.

مبصری عضو هئیت رئیسه اتاق در ادامه گفت : ما در شورای گفتگو با وزرا شرکت داشته واین نشست ها ۷ مصوبه داشته و ۴ مصوبه مربوط به مناطق آزاد می باشد.

سلیمانی عضو دیگر اتاق گفت : اگر رسانه ها اخبار ما را به دولت خوب انعکاس بدهند مشکلات عدیده ای حل می شود.۲۹ صادرات روز صادرات بوده ولی پدر صادر کننده در می آید و پیمان سپاری ارزی چالش های زیادی برای صادر کننده ایجاد می کند .

چوپانی نایب رییس اتاق در ادامه گفت:بحث اقتصاد کلان دست دولت و مجلس است و ما بخش خرد بخش خصوصی هستیم .

وی گفت:متاسفانه سیساستهای غلط وزارت نیرو عاشق سدها می باشند

وی گفت :بحث برقی کردن راه آهن از اینچه برون  به گرمسار کارایی نداشت و ما در مقابل راه آهن اینچه  برون به شاهرود را مطرح کردیم که شیب هم ندارد

چوپانی افزود:یکی از گلایه های کشورهای همسایه این است چرا راه آهن این مسیر را تسهیل نمی کنند و در بحث منطقه آزاد۵ عنصر باید در آنجا از جمله آب و برق و گاز ، راه آهن و زیر ساخت ها را دولت بیاورد بقیه را ما می آوریم.

یوسفی در ادامه گفت :جاده اینچه برون  به سمت بالکان برای کشور ما مهم است و ما هئیت های تجاری به کشورهای همسایه اعزام می کنیم از جمله قزاقستان که برای ما مهم است.

وی گفت :مشکل صادر فرش ترکمن نیست بلکه برگشت ارز می باشدو ما بدنبال حذف بعضی ازمشکلات در موضوع برگشت ارز می باشیم.

انتهای خبر

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۲ ق.ظ

دیدگاه