دکتر زارع رئیس مرکز بهداشت گرگان:سیاست‌ها و برنامه‌های مرکز به ویژه در هفته سلامت در راستای جوانی جمعیت متمرکز شده است

کدخبر:۶۹۵۲۹

دکتر زارع :بدنبال افزایش سواد سلامت در بین مردم عزیز هستیم

دکتر زارع رئیس مرکز بهداشت گرگان ازافتتاح مرکز جامع سلامت ملل ،خانه بهداشت سیاه تلو ،اجرای همایش سفیران سلامت و ایستگاه سلامت در هفته سلامت خبر داد

 

دکتر محمدرضا زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در راستای سیاست‌های سلامت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای ارائه خدمات ایمن  به شهروندان و همچنین ارائه خدمات  سلامت‌محور تلاش می‌کنیم و امیدداریم اقدامات ما باعث ایجاد امید و نشاط بین افراد جامعه شود.

وی افزود:مرکز بهداشت گرگان در هفته سلامت ۱۴۰۲ که از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و در این برنامه ما همایشی با سفیران سلامت داریم که بتوانیم انشالله قدردان زحمات این عزیزان باشیم که حضور افتخاری با ما دارند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان در ادامه گفت :در هفته سلامت برپایی ایستگاه سلامت را خواهیم داشت که که در زمینه های روانشناسی و تغذیه و طب سنتی و اسلامی خدمات رایگان ارائه می‌دهند که بتوانیم انشالله سواد سلامت در بین مردم عزیزمان افزایش داده باشیم.

دکتر زارع اقزود:در هفته سلامت امسال افتتاح مرکز جامع سلامت ملل که اهدایی مرحوم فلسفی هست و مورد مرمت و بازسازی کامل قرار گرفته است و همچنین خانه بهداشت سیاه تلو که در هفته دولت ۱۴۰۱ کلنگ زنی آن انجام شده بود را در هفته سلامت به افتتاح خواهد رسید.

رئیس مرکز بهداشت گرگان در ادامه خبر داد: یک هزار و ۲۰۰ پرسنل مرکز بهداشت گرگان در ۱۴۸ واحد  به مردم شهرستان ارائه خدمت می‌کنند، ۲۲ مرکز سلامت، ۳۷ پایگاه بهداشتی و ۸۰ خانه بهداشت در شهرستان فعال است.

دکترزارع تاکید کرد: کشور ما به سمت سالمندشدن پیش می‌رود و سیاست‌ها و برنامه‌های ما در راستای جوانی جمعیت به ویژه در هفته سلامت به این مسئله متمرکز شده است.

وی تاکید کرد: در  این راستا از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت مصادف با  هفته سلامت ایستگاه سلامت  در شهرستان گرگان دایر خواهد شد  که در این مرکز خدمات مشاوره‌ای در حوزه رواشناسی، تغذیه مشاوره مبتنی بر طب سنتی و ایرانی ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول ابراز داشت:  برنامه فرهنگی و ورزشی برای دستگاه‌های اجرایی  شهرستانی از جمله برنامه‌هایی است که در  هفته سلامت در نظر گرفته شده است.

دکترزارع با اشاره  به پروژه‌های عمرانی مرکز بهداشت گرگان گفت: خانه بهداشت سیاه‌تلو در سال گذشته کلنگ‌زنی شده که در هفته سلامت به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و   مرکز جامع سلامت  ملاقاتی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است و برای تعمیر  مرکز بهداشت کوی گلها  ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص دادیم.

وی یادآور شد: در مرکز ملاقاتی علاوه بر ارائه خدمات در   پایگاه سلامت به شهروندان  برای نخستین بار   کلینیک خدمات دندان پزشکی به صورت دو نوبت صبح و عصر در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز بهداشت گرگان یادآور شد:  بیش از ۱۰۰ دستگاه رایانه برای مراکز بهداشت خریداری شده است که از مساعدت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان در این زمینخ قدردانی  می‌کنیم.

دکترزارع ابراز داشت: راه‌اندازی مرکز جامع سلامت سرخنکلاته در سال گذشته به پایان رسیده  که دو میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آن مرکز اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در اواخر سال ۱۴۰۱مرکز جامع انجیراب کلنگ‌زنی شد و امیدداریم بتوانیم تا سال ۱۴۰۳ این پروژه را به‌بهره برداری برسانیم.

دکتر زارع یادآور شد: خانه بهداشت استیجاری در سطح شهرستان  نداریم جز در  روستای سیاه‌تلو که  خانه بهداشت جدید این روستا به‌زودی در هفته سلامت به‌بهر‌برداری می‌رسد.

دکترزارع تاکید کرد:  از ۳۷ پایگاه سلامت  هفت مورد ملکی و ۳۰ مورد ان استیجاری است و درخواست داریم که در تقسیم بندی اراضی شهری به کابری‌های بهداشتی  شهرداری و فرمانداری اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: در سیدین پایگاه سلامت  ما غیر ایمن بود  و چندین ماه به دنبال مرکز در این منطقه بودیم و متاسفانه فضای مناسبی پیدا نکردیم مجبور شدیم به نقطه دیگری این پایگاه سلامت  را جابه‌جا کنیم.

دکترزارع گفت: در انجیراب به دنبال فضا مناسب برای مرکز جامع سلامت هستیم و صاحب‌خانه مکان فعلی را با ما تمدید نمی‌کند و به معتمدان محل و شهرداری در این زمینه مراجعه کردیم.

وی افزود: در روستاهای شهرستان ۷۹ خانه بهداشت داریم که ملکی است و در روستاها مشکل در این زمینه نداریم و تمام روستاهای بیش از ۷۰۰نفر در شهرستان  خانه بهداشت دارند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۱ ب.ظ

دیدگاه