طالبی مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان : حجم گاز دریافتی استان در سالی که گذشت افزون بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب بود

کدخبر:۶۹۵۲۵

البرز گلستان طالبی مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان خبرفوق از دریافت بالغ بر ۳ میلیارد ۸۰۰ میلیون مترمکعب گازدر سال ۱۴۰۱ دراستان گلستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، وی افزود: این میزان مربوط به بخش‌های مختلف گازرسانی اعم از بخش خانگی، تجاری، صنعتی، نیروگاه، کارخانه سیمان و جایگاه‌های CNG می‌باشد که در سالی که گذشت دریافت و به مصرف رسیده است.

 

طالبی تصریح کرد: در همین راستا در مدت اشاره‌شده در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی، حجم گاز دریافتی نزدیک به ۲ میلیارد و ۳۶۹ میلیون مترمکعب و جایگاه‌های CNG استان نیز با مصرف نزدیک به ۲۵۰ میلیون در استان بوده است.

 

وی در خصوص مصرف گاز سایر بخش‌ها ابراز داشت: حجم گاز مصرفی در نیروگاه علی‌آباد کتول بالغ‌بر یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون مترمکعب و کارخانه سیمان گالیکش نیز حدود ۷۸ میلیون مترمکعب گاز بوده که بیشترین حجم گاز تحویلی به آن‌ها در ایام گرم سال می‌باشد.

 

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان گاز دریافتی استان به ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب بود که با مقایسه آمار می‌توان نتیجه گرفت که سال ۱۴۰۱ معادل ۱۵۰ میلیون مترمکعب افزایش مصرف را در شاهد بودیم.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان بابیان اینکه سیاست دولت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و جایگزین کردن گاز طبیعی بجای این سوخت‌ها می‌باشد اظهار داشت: که خوشبختانه این امر به‌صورت مطلوبی در استان گلستان محقق شده و در حال حاضر با تلاش صورت گرفته در سطح استان تمامی شهرهای استان، ۹۳۲ روستا، ۱۱۲۸ واحد صنعتی عمده و همچنین ۶۶ جایگاه CNG از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲:۱۱ ب.ظ

دیدگاه