توصیه سلامتی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به مناسبت روز طبیعت: مردم در روز ۱۳ بدر به عنوان همیاران طبیعت در راستای حفاظت از منابع طبیعی کوشا باشند

کدخبر:۶۹۰۳۸
البرز گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مردم در روز ۱۳ بدر همزمان با روز طبیعت در راستای حفاظت از جنگل‎ها و مراتع به عنوان همیاران منابع طبیعی در حفظ این سرمایه الهی کوشا باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، دکتر حمید سلامتی اظهار کرد: مسافران و گردشگرانی که در روز طبیعت از تفرجگاه های جنگلی استفاده می کنند از شکستن سرشاخه های درختان خودداری کنند.
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان افزود: همه ما وظیفه داریم به عنوان محافظان طبیعت و این منابع با ارزش باشیم و برای حفظ منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع احساس مئسولیت کنیم.
دکتر سلامتی تصریح کرد: مردم باید از خاموش شدن آتشی که در جنگل روشن می‌کنند اطمینان پیدا کنند و از رها کردن زباله ها به ویژه زباله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای خودداری کنند چرا که این گونه زباله‌ها بر اثر تابش نور خورشید همچون ذره بین عمل می‌کنند و باعث آتش سوزی می شود.
وی اظهار کرد: گردشگران محل اسکان خود را با توجه به فصل رویش گیاهان و نهال ها در اماکنی انتخاب شوند که پوشش گیاهی و جنگلی کمتری وجود داشته باشد.
دکتر سلامتی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی سالم جزو سرمایه های اجتماعی محسوب می شود، ادامه داد: گردشگران و مسافران با استفاده از این ارزش های خدادادی و با رعایت اخلاق طبیعت گردی در حفظ طبیعت و این منابع با ارزش تلاش کنند.
سرهنگ گلبینی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان نیز افزود: هم استانی های عزیز در صورت وقوع حوادثی همچون آتش سوزی در مراتع و جنگلها و یا هرگونه تخریب را سریعا به تلفن یگان امداد جنگل و مرتع با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹در میان بگذارند تا ماموران یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی که در آماده باش کامل هستند با این موارد برخورد کنند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲:۵۲ ق.ظ

دیدگاه