مهندس حسینی مدیرعامل آب منطقه ای استان گلستان خبر داد: برگزاری آئین *نوروز رودها* در ۱۴ شهرستان استان / لزوم حفظ و صیانت از رودخانه ها در گلستان

کدخبر:۶۸۸۴۰

البرزگلستان *نوروز رودها* و پاکسازی رودخانه ها در شهرستان گرگان در رودخانه زیارت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و همکاران این شرکت ، اداره محیط زیست ، رسانه ها و جمعی از علاقمندان به طبیعت با جمع آوری زباله‌ها از سطح رودخانه و حاشیه آن و با پاشیدن گلاب و گلباران رودخانه‌ و شکر این نعمت الهی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید مهدی مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: گلستان تنها استان کشور است که ۹۵ درصد آب شرب مصرفی ساکنان آن از منابع زیر زمینی تامین می‌شود و سرمایه گذاری برای حفظ رودخانه ها از آلودگی و بهره‌گیری از ظرفیت آن در تامین آب شرب یک ضرورت مهم است.

 

وی افزود: ایرانیان از گذشته با توجه به آغاز فصل بهار در کنار رودخانه ها با پاکسازی رودخانه وعطر افشانی به استقبال بهار و نو شدن طبیعت می رفتند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این خصوص گفت: رودخانه ها نقاط مرکزی ایجاد تمدن های بشری و شریان های حیاتی بوده و باید اهمیت آن را برای همگان شرح داد.

 

مهندس سید محسن حسینی افزود: پیشینیان ما به واسطه اهمیت رودخانه ها آنها را پاکسازی و گلاب پاشی می کردند و ما آیین *نوروز رودها* را با هدف فرهنگ سازی و آموزش عمومی طی سه سال اخیر شروع کرده ایم و در سال‌جاری نیز در ۱۴ بازه از رودخانه‌های استان در همه شهرستانها با همراهی فرمانداران ، ادارات و مردم عزیز ، این آیین پسندیده را برگزار کردیم.

 

وی تأکید کرد: اگر هر کدام از ما نسبت به حفظ بستر و حریم و آب رودخانه دقت کافی داشته باشیم ، این منابع حیات برای نسل حاضر و آیندگان باقی می‌ماند.

گفتنی است در استان گلستان ۳۲۰۰ کیلومتر رودخانه وجود دارد که ۷۰۰ کیلومتر آن از داخل شهرها و مراکز جمعیتی می‌گذرد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۵:۰۷ ب.ظ

دیدگاه