فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی در استان خبر داد

کدخبر:۶۷۲۶۶

البرزگلستان “سعید دادگر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پایش های مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، وب سایتی مشاهده شد که گردانندگان آن با انجام اقدامات فریبکارانه، شهروندان را اغفال نموده و مبالغ هنگفتی از آنان کلاهبرداری می کردند.

وی افزود: سودجویان سایبری از این طریق ضمن جلب اعتماد کاربران ناآگاه، تحت عنوان کسب درآمد عالی و چند برابر شدن سرمایه، شهروندان را مجاب می کردند تا مبالغی را به حساب آنها واریز کنند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: گردانندگان این وب سایت که تصور نمی کردند روزی در چنگال قانون گرفتار شوند، با استفاده از تعداد ۲۷ کارت بانکی برای دریافت وجوه و مبالغ واریزی شهروندان مبلغی حدود۱۵۰میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی توسط پلیس فتا استان، یکی از متهمان اصلی که در یکی از استان های مرزی فعالیت می کرد، شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه، متهم دستگیر وکلیه تجهیزات الکترونیکی وی نیز کشف و ضبط شد.

سردار دادگر بیان داشت: متهم در تحقیقات اولیه و مواجهه با مستندات پلیس، اقرار نمود که طی ۶ماهه اخیر هزاران تراکنش با تعداد ۲۷ کارت بانکی اجاره ای داشته و شهروندان با طمع پولدار شدن یک شبه و کسب درآمد نجومی، مبلغی حدود۱۵۰میلیارد ریال را به حساب آنها واریز کردند.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۷:۲۱ ب.ظ

دیدگاه