مقاله رسیده :زنگ مجلس آینده نواخته شد: از عبدالرسول جوادی بالاجاده

کدخبر:۶۶۶۳۱

کدخبر:با اعلام رسمی اداره کل انتخابات وزارت کشور ، انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد

انتخاباتی سرنوشت ساز برای مردم و کشور که مدیریت تقنینی و نظارتی ۴ ساله آینده را با ضرورت‌های روز کشور عهده دار خواهد شد

ضرورت‌های چون اجرای برنامه توسعه هفتم و امورات بر زمین مانده در اجرا و نظارت قانون در دولت‌های پیشین و حال که روزنه های امید را در صورت برنامه ریزی درست و بهنگام و نظارت عالیه در مهمترین رکن تاثیر گذار ” مجلس شورای اسلامی ” که نماد ملت بزرگ ایران هست روشن خواهد کرد ؟

✅حال با این اهمیت و ضرورت ، مجلس آینده چگونه باید شکل گیرد !

آیا مجلس آینده هم باید فرمایشی احزاب و جریان‌های سیاسی باشد ؟

آیا تحول در نحوه انتخاب آگاهانه و هوشمندانه مردم بر اساس توانمندیها و ظرفیت‌های نیروهای بومی که شناخت کاملی از ظرفیت‌ها و آسیب ها و تبیین راهکارهای مناسب پیشرفت و توسعه حوزه های انتخابیه داشته باشند ، ضرورت ندارد ؟

آیا شعارهای رنگی انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی که سر تیتر برنامه های احزاب و گروه‌های سیاسی است چون همیشه می‌خواهد برجسته سازی و عملا توسط گروه‌ها و احزاب کادر سازی شود؟

آیا انتخاب آزادانه و هوشمندانه نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی از سوی مردم در همه مراحل اجرایی و نظارتی و…..صورت خواهد پذیرفت ؟
یا اینکه چون همیشه، بسته ای فریز شده از تعدادی افراد با وابستگی های جریانی و….را در سبد انتخاب مردم قرار داده می‌شود ؟

آیا نسخه پیچان سیاسی دوباره از خواب بیدار می‌شوند با میدان داری و انتخاب شاخص هایی از جریان خود برای مردمی در حوزه هایی نسخه می پیچند و تمام برنامه ها و اهداف خود را از قبل منتخبین جریانی پی می‌گیرند.؟

این ها و دهها آیا و اما و اگرهای دیگه ، با نواختن زنگ انتخابات مجلس آینده در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ طرح و مردم به دنبال پاسخگویی آن به انتظار خواهند بود

لیکن آنچه که نیاز جامعه است ، مجلس تحول گرا ، که در پی گره گشایی هایی برای رفع موانع و مشکلات موجود جامعه در خدمات رفاهی و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی و شفافیت بر عملکرد دستگاهها و نظارت عالیه آن در جهت اجرای دقیق وبهنگام قوانین و…..باشند  را طلب دارند

مجلسی بدور از هر گونه وابستگی‌های حزبی و جریانی که فرصت ایجاد شده را برای باروری و رفع مطالبات جریان مورد حمایت نامزدها را جامعه طلب دارند .

این زنگ سیاسی به صدا در آمد و حال باید دید که چه افرادی در این میدان رقابت و با چه شعارهایی و برنامه هایی وارد می‌شوند و باز کدام جریان‌ها جریان سازی می‌کنند تا اکثریت مجلس آینده را بدست گیرند

اگر چه مردم خود بهترین ارزیابان از عملکرد نمایندگان مجلس این دوره می باشند و تیزبینانه عملکرد نمایندگان را در حوزه های مختلف و در کلیت عملکردی مجلس انقلابی این دوره ارزیابی می‌کنند ، در این مدت محدود باقی مانده این مجلس نمایندگان محترم تلاش نمایند تا شعارهای اعلام شده را به مرحله ظهور برسانند تا مردم در ارزیابی ها در انتخاب مجلس آینده روشن تر تصمیم گیری نمایند

در مباحث آینده به وضعیت فاصله دیدگاه‌ها،  شعارها و برنامه های نمایندگان مجلس انقلابی با عملکرد و میزان تحقق برنامه ها خواهیم پرداخت .

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷ ب.ظ

دیدگاه