یادداشت:ویژگی‌های یک «برنامه اقدام ارتباطی» خوب چیست؟ نوشته: حمیدشکری خانقاه مدرس رابط عمومی

کدخبر:۶۵۴۸۴

البرزگلستان 🟢 ویژگی‌های یک «برنامه اقدام ارتباطی» خوب چیست؟

💠 حمید شکری خانقاه| با پاسخ مناسب به این سوالات می‌توانید اطمینان حاصل کنید برنامه اقدام ارتباطی  خوبی طراحی کرده‌اید:

🔻آیا برنامه اقدام:

▪️ کامل است؟

آیا تمام مراحل اقدام و یا تغییراتی را که در بخش‌های مختلف جامعه  (مثلا مدارس، اماکن کسب و کار، دولت، مکان‌های مذهبی) به دنبال آن هستید، فهرست کرده اید ؟

▪️روشن است؟

آیا معلوم است که چه کسی چه کاری را تا چه زمانی انجام خواهد داد؟

▪️به‌روز است؟

آیا برنامه اقدام روابط عمومی شما بازتاب‌دهنده کاری است که جریان دارد؟

آیا فرصت‌ها و یا موانع جدید را پیش‌بینی می‌کند؟

🔴 چرا باید برنامه اقدام تدوین کنیم؟

🔸تدوین یک برنامه اقدام ارتباطی  اولین گامی به سوی تضمین موفقیت پروژه است.

چنین برنامه‌ای می‌تواند برای سازمان شما و ابتکارات آن اعتبار به همراه داشته باشد، توانمندی آن را افزایش دهد و زمینه پاسخگویی را فراهم سازد.

🔸افزون بر این‌ها، برنامه اقدام به مثابه‌ ابزاری برای بسیج اجتماعی  و یا گروه‌های ذینفع شما کار می‌کند و اعضا را تشویق می‌کند که در حل مشکلات و بهبود وضعیتی که تصمیم به تغییر آن گرفته‌اید، سهیم شوند.

🔻دلایل معقول زیادی وجود دارد برای این‌که جزییات کار سازمان خود را در یک برنامه اقدام ارتباطی  بگنجانید، از جمله:

▪️اعتبار بخشیدن به سازمان

برنامه اقدام به اعضای جامعه  و حتی حامیان مالی نشان می‌دهد که سازمان شما از نظم خوبی برخوردار است و در انجام کارها مصمم است.

▪️اطمینان یافتن از این‌که جزییات کار از نظر دور نمی‌ماند.

▪️درک این‌که چه کاری برای سازمان شما ممکن و یا ناممکن است.

▪️برای کارآمدی: صرفه‌جویی در وقت، انرژی و منابع در درازمدت.

▪️برای پاسخگویی: ترغیب مردم به انجام کاری که باید صورت گیرد.

برگی از کتاب مدیریت برند برنامه ریزی کمپین با روابط عمومی

✍️ نوشته: حمید_شکری_خانقاه

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۹ ب.ظ

دیدگاه