مدیرکل هواشناسی استان گلستان از ثبت بیشتربارش باران در شهرستان کردکوی خبر داد

کدخبر:۶۵۴۱۷

البرز گلستان/نورمحمد داداشی  مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: با توجه به اخطار هواشناشی که در روزهای گذشته صادر شد شاهد بارش باران به صورت رگباری و نقطه ای در سطح استان بودیم.

 

مدیرکل هواشناسی استان گلستان در ادامه گفت: براساس اطلاعات ایستگاه هواشناسی بیشترین بارش در ارتفاعات و درازنو کردکوی با ۱۱۳ میلی متر، النگدره گرگان با ۱۰۴ میلی متر، زیارت با ۸۶٫۶ میلی متر و نرگسی وزیوار با ۶۰ میلی متر به ثبت رسیده است.

 

داداشی بابیان اینکه بیشترین میزان بارش باران مربوط به مرکز و غرب استان است، ابراز داشت: همچنین در شهر کردکوی با ۵۱ میلی متر بارندگی، بندرگز با ۴۱ میلی متر، آزادشهر با ۳۰ میلی متر، علی آباد کتول با ۲۶ میلی متر بارندگی بیشترین میزان بارش را به ثبت رساندند و ایستگاه هواشناسی هاشم آباد گرگان نیز بارش ۱۰ میلی متری باران را ثبت کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اختلاف میزان بارش در ارتفاعات با دشت استان بیش از ۱۰۰ میلی متر بوده است و این سامانه بارشی در حال حاضر از استان گلستان خارج شده و امروز هوای ابری را برای استان پیش بینی می کنیم.

 

این مقام مسئول بیان کرد: هوای استان در فردا و جمعه پایدار خواهد بود و از اواخر روز جمعه سامانه بارشی دیگری وارد استان گلستان خواهد شد.

مهندسی داداشی متذکر شد: میزان بارش باران در آبان و آذر نسبت به میانگین بلندمدت کمتر خواهد بود و نسبت به میانگین بلندمدت افزایش دما را در پاییز شاهد خواهیم بودو توصیه ما به کشاورزان این است که پس از بارش باران در روزهای آینده نسبت به کشت محصولات پاییزی اقدام کنند و این فرصت را از دست ندهند.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ

دیدگاه