مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان :توسعه، امنیت و آسایش روستاها در گرو افزایش امکانات درمانی است

به گزارش گروه خبر پایگاه خبری البرز گلستان به همت بخشدار ی و کمیته روستایی بخشداری مرکزی شهرستان کردکوی مراسم گرامیداشت هفته دولت با حضور مسئولین شهری و استانی و ودهیاران واعضای شوراهای اسلامی روستاها برگزار گردید .

قاسم سمیعی مدیر کل امور روستایی و شوراهای گلستان،  از شهیدان گرانقدر دولت رجایی و باهنر به عنوان مصادیق واقعی خدمتگزاری راستین یاد کرد و افزود: خدمت در نظام اسلامی عبادت است و باید بصورت شبانه روزی در جهت انجام وظیفه و خدمت به مردم شهید پرور و ایثارگر تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مأموریت های خاصی برای روستاها برنامه ریزی شده، اظهار داشت: سیاستگزاری های هدفمند دولت تدبیر و امید در راستای تحقق دورنمای توسعه همه جانبه و متوازن کشور با محوریت توسعه پایدار روستایی، جهش بزرگی در اعتلا و سازندگی ایران اسلامی ایجاد کرده به طوریکه امید می رود روستا از سکونتگاه به مرکز تولید ثروت و کانون شکوفایی اقتصادی تبدیل شود.
سمیعی افزود: هفته دولت مناسب ترین زمان برای ارایه سیمای واقعی تلاش های انجام شده توسط خادمان مردم و همچنین ارائه خدمات ارزنده دولت یازدهم در راستای برنامه های توسعه عمرانی و خدماتی در مناطق روستایی است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای گلستان با اشاره به اینکه توسعه، امنیت و آسایش روستاها در گرو افزایش امکانات درمانی است، طرح بیمه سلامت را از سیاست های موفق دولت تدبیر و امید و موجب ایجاد تحول در بخش بیمه ای عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به بیمه روستاییان دارد و با برنامه ریزی و اجرای بیمه سلامت انقلابی را در نظام بهداشت و سلامت کشور ایجاد کرد.
این مقام مسئول از تصمیم دولت برای نامگذاری روز ۱۵ مهر ماه به عنوان روز ملی روستا تجلیل کرد و ابراز داشت: این نامگذاری باعث خواهد شد تا نگاه ویژه ای به روستاها شکل بگیرد و مسائل، مشکلات و استعدادهای روستاها شناخته شود.
وی اجرای طرح بیمه برکت و تحت پوشش قراردادن روستاییان در مناطق مختلف از حوادث سیل، زلزله، آتش سوزی و… را یکی دیگر از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از یک سوم جمعیت کشور روستا نشین هستند اگر بتوانیم مشکلات روستا ها را حل کنیم در واقع موفق به حل بسیاری از مشکلات شهرها خواهیم شد.
سمیعی در خاتمه با تأکید بر اینکه، نباید اجازه دهیم فرهنگ اصیل روستایی که مؤلفه هایی مانند ساده زیستی، صمیمیت، خوداتکایی، صرفه جویی، بلند نظری، دفاع از امنیت غذایی را در خود جای داده، دچار خدشه شود، تصریح کرد: کلید اصلی نقشه راه توسعه پایدار روستایی در دست روستاییان است و مدیریت ارشد استان گلستان در این مسیر با حمایت های مادی و معنوی، پاسخگوی مشارکت فعال و آگاهانه روستانشینان استان است.

IMG_2112IMG_2164

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۵ ب.ظ

دیدگاه