مهندس رستمی مدیر کل راه و شهر سازی استان گلستان خبر داد:کسب رتبه سوم مسکن مهر کشور در واگذاری مسکن و اتمام عملیات

به گزارش گروه خبر پایگاه خبر ی البرز گلستان مهندس رستمی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان امروز در مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه شرکت کردو ضمن بیان عملکرد اداره کل راه و شهر سازی استان گلستان به سوالات اصحاب رسانه نیز پاسخ داد.

مهندس رستمی در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنرو تبریک هفته دولت گفت  : این رسالت به دوش همه دولتمردان هست که به مردم گزارش بدهند و خبرنگاران این ابزار اطلاع رسانی جهت گزارش به مردم هستند .

وی ضمن تاکید مجدد بر این نکته که حلقه وصل و پل ارتباط بین کارگزارن و مردم خبرنگاران هستند . ضمن تشکراز خبرنگاران خواستار تنویر افکار و ایجاد امید و روشنی برای مردم از سوی اصحاب رسانه شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان حوزه استحفاظی ماموریت خود را ۲۵ شهر و ۱۴ شهرستان و دارای ۵۴۰۰کیلو متر راه در استان  که حدود۵۰۰۰کیلومتر آن  در راستای نگهداری و ارتقاء و حفظ سرمایه به عهده اداره کل متبوعش اعلام نمود.

مهندس رستمی همچنین ادامه داد: از این ۵۰۰۰کیلومتر راه حدود ۱۶۰۰کیلومتر فرعی و اصلی و بزرگراه و حدود ۳۴۰۰کیلومتر راه روستایی که ۲۴۰۰کیلومتر آن آسفالت و حدود ۱۰۰۰کیلومتر مانده آن هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است .

وی در باره وضعیت بافت فرسوددر استان تصریح کرد:در استان۱۵ شهر که جمعیش در محدوده بافت فرسوده  نزدیک به ۱۸۳هزار نفر  می باشد که ۲۵درصد جمعیت مادر این بافت فرسوده ساکن هستند وحدود ۲۳۰۰هکتار در این بافت داریم که ۱۴۲ هکتار آن در محدوده قانونی شهرها هستند که به عنوان بافت فرسوده تلقی می شوند.و۴۰۵هکتار آن سکونتگاهای غیر رسمی می باشند که بیشتر مربوط به شهرهای گرگان و گنبدمی باشد.

وی تصریح کرد:برای۱۶۴۰هکتارطرح بهسازی را تهیه  وبرای ۳۰۰هکتار از سکونتگاههای غیر رسمی نیز طرح توانمند سازی را آماده کردیم

مهندس رستمی سپس درباره طرح جامع شهرها افزود:از ۲۵ شهر دقیقا حدود ۱۶شهر طرح جامع مصوب گرفتند و بقیه در دست مطالعه هستند که ۴شهر علاوه بر طرح جامع طرح تفضیلی نیز دارند و برای بقیه شهر ها نیز در حال بررسی می باشد.

 

عملکرد مالی  ۱۶۹ فقره قرار داد با ۹۹درصد پیمانکار داخلی

مهندس رستمی در باره عملکرد مالی اداره کل راه و شهرسازی گلستان تاکید کرد:در حوزه عملکرد مالی با استفاتده از تمامی ردیف ها ۱۴۲میلیارد و ۲۷۷میلیون تومان ابلاغ صادر شد که حدود ۷۳میلیارد و ۵۲۳میلیون تومان آن محقق شد.

وی اظهارکرد:از ۱۴۲میلیارد تومان اعتبارحدود ۱۶۸فقره قرار داد منعقد شدکه مبلغ قرار داد آن حدود ۱۲۰میلیارد تومان شد و الباقی از سال مانده۹۲ بوده که بعنوان پروژه مستمر می باشد ضمن آنکه ۸۰پیمانکار باما طرف قرار داد می باشند وبالای ۹۹درصد آنان استانی می باشند. وی اشاره کرد:درسال گذشته ۳۰۰هزار تن آسفالت در جاده و حدود۵۰۰۰کیلومتر خط کشی انجام شده است .

وی در باره مبلغ هزینه کل پروژه های نیمه تمام گفت : پروژه های نیمه تمام در برنامه چهارم و در طی برنامه پنجم حدود ۸۰۰میلیارد تومان برای اتمام آن اعتبار نیاز است .

 

کسب رتبه سوم کشوردرمسکن مهر

مهندس رستمی در باره برنامه های مسکن اظهار داشت:در حوزه مسکن مهر در کشور رتبه سوم کشور را دارا می باشیم که بیشتر در زمینه واگذاری و اتمام عملیات می باشد .

از سال ۸۶ تا به امروز ۴۱۴۳۸ واحد مسکن مهر به مردم تحویل شده است که این واحدها واگذاری عبارتند از خود مالکی و تعاونی ساخت و گروههای خود ساخت و مسکن خود مالکی و فرسوده  که زیر ۲۵هزار نفر ماموریت آن به عهده بنیاد مسکن و بالای ۲۵هزار نفر در حوزه ماموریت اداره کل شهر سازی می باشد.

وی اشاره کرد: از این ۴۱۴۳۸ واحد مسکن مهر طی سالهای ۹۲و۹۳و تا۵ماهه امسال ۲۱۷۱۰واحدتحویل داده شد.

 

برنامه ها و پروژ ه های تحویلی  هفته دولت سال  ۹۴

 وی در باره پروژ ه های تحویلی هفته دولت اعلام داشت :در هفته دولت بیش از ۹۶طرح با اعتباری بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال  از قبیل  تحویل۳۶۶۶واحد مسکن مهر دولتی و تعاونی و خود مالک به مردم و احداث ۱۳دستگاه پل و ابرو و تعمیر و ترمیم ۳دستگاه پل بزرگ و بیش ار ۲۱۰کیلیو متر راه اسفالته و بیش از ۷۹ کیلومترذ بیس روستائی  نیز که  به بهره برداری می رسد.

ضمن آنکه پروژه‌های نیمه تمام  راه و شهرسازی که از برنامه‌ چهارم و هم طی برنامه پنجم در استان گلستان باقی مانده به ۸۰۰ میلیارد تومان برای اتمام کاراعتبار نیاز دارد.

وی تاکید کرد: راه به عنوان یک سرمایه است وباید حفظ شود.

 

بهره برداری از صنعت و تکنولوژی  نوین در حوزه راه

مهندس در باره  بهره برداری از صنعت و تکنولوزی نوین بیان داشت: بهره برداری از صنعت نوین و تکنولوژی در حوزه راه چزء برنامه های این سازمان می باشد چون هزینه راه سازی بسیار بالا می باشد لذا با کمک مرکز تحقیقات وزارتخانه به عنوان استان پایلوت انتخاب شدیم وآسفالت جدید که sma می باشد که  مصالح مصرفی آسفالت را محدود می کند در حال انجام می باشد.

وی تصریج نمود: به منظور کاهش هزینه راه سازی در شرق استان که بخش عمده ای از هزینه حمل و زیر سازی در این راستا می باشد  طرح تثبیت بستر با آهک باهمان مصالح موجود در منطقه انجام می شود  .

وی تاکید کرد:تا کنون ۸۳ کیلیومترراه تثبیت بستر با آهک شروع شده است.

 

لازمه امنیت راهها روشنائی جاده ها

مهندس رستمی در باره طرح روشنایی جاده های اصلی اعلام نمود:یکی ازشرایط امنیتی لازم درجاده ها  روشنائی آن می باشد. که در غرب استان تاگرگان روشنایی داریم و در شرق استان۱۵۰ کیلیومتر تا جنگل پیگیر هستیم تامنابع بگیریم.

همچنین امسال با توجه به پیگیری های انجام شده برای روشنائی ۹ کیلومتر از محورهای استان گلستان از جلین تا قرق مصوبه گرفته شده و تاکنون ۲ کیلومتر آن انجام شده و ۲ کیلومتر تا پایان هفته افتتاح خواهد شد و ۵ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است وامسال سر جمع ۶و نیم کیلومتر روشنائی محقق شده است..

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ترافیکی جاده ها در استان و  آمار سازمان راهداری  میزان ترافیک دراستانها ۵۰۰۰واحد می باشد که در استان گلستان این میزان ترافیک به ۹۰۰۰واحد رسیده است .

 احداث بزرگراه نوکنده تا آشخانه

مهندس رستمی در باره احداث بزرگراه نوکنده تا آشخانه گفت:در سال ۹۲ بزرگرا ه نوکنده به آشخانه خراسان شمالی در مرحله تصویب کارشناسی و توجیه فنی و اقتصادی و زیست محیطی قرار گرفت و با توجه به اینکه هر پروژه باید شناسنامه دار شود موفق شدیم با ۴۰درصد هزینه دولتی و۶۰درصد بخش خصوصی که کل مسیر ۱۹۰کیلومتر با بودجه ای نزدیبک به ۱۰۰۰میلیارد تومان انجام شود.

رستمی مدیر کل راه و شهر سازی استان گلستان در خاتمه گفت:وزارت نفت مکلف شده است قیر را به وزارت راه  برای آسفالت روستایی مجانی بدهد  که حدود ۵۰درصد ازهزینه  راه روستایی  قیمت قیر می باشد و۵۰درصد دیگر هزینه آسفالت راه روستایی منابع می خواهد.

photo_2015-08-07_06-19-00 photo_2015-08-07_06-19-26

photo_2015-08-07_06-18-51

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۰۹ ب.ظ

دیدگاه